Interpretacja
Decyzja w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 05.10.2007, sygn. 1401/PH-II/4407/14-44/07/MZ/PV-II, Izba Skarbowa w Warszawie, sygn. 1401/PH-II/4407/14-44/07/MZ/PV-II
Strona wniosła o potwierdzenie, iż wartość nagrody wydanej aptekom w ramach programu lojalnościowego nie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług na podstawie art. 7 ust. 2 ustawy o podatku VAT.
DECYZJA
Na podstawie art. 233 § 1 pkt 1 i art. 207 § 1 w związku z art. 239 oraz art. 14b § 5 pkt 1 ustawy z dnia 29.08.1997r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.), art. 5 ust. 1 pkt 1, art. 7 ust. 2, ust. 3 ustawy z dnia 11.03.2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.), po rozpatrzeniu zażalenia X z siedzibą w Warszawie, reprezentowanych przez Pełnomocnika Pana Y, na postanowienie Naczelnika Drugiego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie z dnia 02.08.2007r. nr 1472/RPP1/443-211/07/JLE w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania przepisów prawa podatkowego, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie
postanawia:
- odmówić zmiany albo uchylenia w/w postanowienia organu pierwszej instancji.
UZASADNIENIE
Pismem z dnia 18.06.2007r. Strona, reprezentowana przez pełnomocnika, wystąpiła w trybie art. 14a § 1 ustawy z dnia 29.08.1997r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) z wnioskiem o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w indywidualnej sprawie, w której nie toczy się postępowanie podatkowe, kontrola podatkowa albo postępowanie przed sądem administracyjnym. Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego sprawy wynika, iż Zakłady są producentem produktów farmaceutycznych oraz kosmetyków i nie posiadają własnej sieci sprzedaży. Proces dystrybucji odbywa sie poprzez hurtownie, które następnie sprzedają produkty aptekom a te finalnym klientom. W ramach podejmowanych działań pro sprzedażowych, mających na celu intensyfikację sprzedaży, Unia w 2007r. wdrożyła nowe narzędzie marketingowe w postaci Programu lojalnościowego adresowanego do aptek. Program ten polega na zbieraniu przez aptekę punktów za sprzedaż określonych produktów Unii, wymienianych następnie na nagrody w postaci porcelany (zastawa stołowa, serwis kawowy, zestaw bulionerek ze spodkami, garnitur do ciasta, itp.). Realizacja Programu odbywa się według zasad określonych w regulaminie, którego podstawowe postanowienia zakładają:
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right