Interpretacja
Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 22.05.2007, sygn. 1421AV/443-471/DEC/AB/07, Urząd Skarbowy w Pruszkowie, sygn. 1421AV/443-471/DEC/AB/07
Czy posiadana przez Spółkę dokumentacja stanowi dostateczną podstawę do opodatkowania dostaw wewnątrzwspólnotowych według stawki 0%?
Z przedstawionego w w/w wniosku stanu faktycznego wynika, że zasadnicza część działalności Spółki związana jest z dostawami towarów na rzecz międzynarodowego koncernu działającego w branży artykułów wyposażenia wnętrz, który posiada magazyny na terenie całej Europy. W celu skrócenia czasu dostawy oraz zmniejszenia kosztów magazynowania, odbiorca zaproponował Spółce system dostaw polegający na:- realizowaniu dostaw bezpośrednio do sklepów odbiorcy zamiast do magazynów;- wysyłaniu przesyłek Spółki wspólnymi transportami z towarami innego dostawcy jako tzw. dostawy konsolidowane z terytorium RP.Stosownie do powyższych rozwiązań Spółka będzie dostarczała towary do siedziby drugiego dostawcy, skąd przesyłki Spółki, wraz z towarami drugiego dostawcy, zostaną wysłane wspólnym transportem do innych krajów UE.W związku z tym Spółka, w celu spełnienia warunków, o których mowa w art. 42 ust. 1 w/w ustawy o podatku od towarów i usług, planuje wprowadzenie następujących dokumentów:1.faktury VAT zawierającej m. in.:a.dane Spółki, w tym nadany dla celów współpracy z odbiorcą stały, indywidualny numer Spółki jako kontrahenta odbiorcy (tzw. numer ID) oraz numer identyfikacji podatkowej dla celów transakcji wewnątrzwspólnotowych;b.dane odbiorcy w tym jego numer identyfikacji podatkowej dla celów transakcji wewnątrzwspólnotowych;c.indywidualny numer dostawy;d.nazwę towaru i określenie jego ilości.2.specyfikacji dostawy, zawierającej dane wymienione na fakturze;3.listu przewozowego CMR zawierającego dane dotyczące m. in.:a.nadawcy którym w związku z konsolidacją jest drugi dostawca;b.odbiorcy oraz miejsca i kraju przeznaczenia;c.numeru ID Spółki, indywidualnego numeru dostawy, nazwy towaru i ilości palet oraz podobnych danych w odniesieniu do drugiego dostawcy.4.zbiorczego dokumentu potwierdzenia fizycznego otrzymania przez odbiorcę dostaw w danym miesiącu, zawierającego dane dotyczące:a.wskazania Spółki;b.numeru ID Spółki;c.indywidualnych numerów dostaw w danym miesiącu;d.numerów i dat faktur wystawionych przez Spółkę;e.walut i wartości wykazanych na fakturach.Powyższy dokument przesyłany jest do Spółki drogą elektroniczną i zawiera podpis Dyrektora Zarządzającego odbiorcy. W posiadaniu Spółki znajduje się również oryginał poświadczonego notarialnie wzoru w/w podpisu.Ponadto Spółka informuje, że niezależnie od powyższych dokumentów, gromadzi także potwierdzenia odbioru towarów, dokonywane przez pracowników odbiorcy na listach przewozowych CMR. Powyższe potwierdzenia w niektórych przypadkach są uzyskiwane dopiero po złożeniu deklaracji podatkowej za dany miesiąc, stąd też nie są w opinii Spółki zasadniczą podstawą dokumentacyjną, lecz dodatkowymi dowodami faktycznej dostawy do innych krajów UE.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right