Interpretacja
Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 12.01.2006, sygn. LUS/I-2/443/3/06/KW, Lubuski Urząd Skarbowy, sygn. LUS/I-2/443/3/06/KW
Czy zgromadzone dokumenty potwierdzają dostawę do miejsca przeznaczenia na terytorium państwa członkowskiego?
Sprzedaż produkcji podstawowej Podatnika obejmuje części do montażu samochodów wykonywanych na podstawie dokumentacji powierzonej. Znaczna część wyrobów w postaci dostaw wewnątrzwspólnotowych trafia do stałych i dużych odbiorców z branży motoryzacyjnej. Dostawy odbywają się wg stałych, ściśle określonych i powtarzalnych procedur. Zasady te obejmują również przewoźników dostarczających nasze wyroby do odbiorców. Przewoźnicy są stali dla poszczególnych odbiorców i przez nich wynajęci. Zgodnie z przyjętymi w branży motoryzacyjnej zasadami (po podpisaniu kontraktów precyzujących zasady współpracy) dokumenty operacyjne typu: zapotrzebowania, zamówienia, potwierdzenia dostaw i in. tworzone są automatycznie przez systemy komputerowe i w znacznej części przesyłane pocztą elektroniczną. Dokumentacja handlowa obejmuje:1. zamówienie, które zawiera m.in. datę, od której ono obowiązuje a także okres na jaki jest ono ważne, warunki płatności za realizowane dostawy, nadany numer dostawcy oraz inne warunki;2. harmonogram dostaw - dostawy dla wszystkich klientów odbywają się na warunkach EXW FCA. Do każdego zawartego zamówienia Podatnik otrzymuje drogą elektroniczną harmonogram dostaw na najbliższy okres i jest on archiwizowany przez Podatnika. Uaktualniany jest co kilka dni zazwyczaj po otrzymaniu dostawy. Oprócz harmonogramu dostaw zawiera on m.in. datę otrzymania ostatniej przesyłki, numer dokumentu dostawy tej przesyłki (identyczny jak numer faktury), jego datę oraz ilość dostarczonych części;3. informację o wysyłce przekazywanej do odbiorcy. Dokument z transferu danych załączany jest do dokumentacji wysyłkowej. Informacja sporządzana jest na podstawie zamówień. Zawiera dane: jakie wyroby zostaną wysłane konkretnym samochodem, z podaniem ilości poszczególnych wyrobów, rodzajów pojemników, miejsca dostawy. Tak przygotowaną informację o przesyłce przesyła się też do spedytora, który zwrotnie podaje szczegółowe dane transportu dla danej wysyłki (nr rej. środka transportu); 4. dokumenty wysyłkowe, obejmujące: fakturę z systemowym numerem zamówienia, dokument dostawy, zlecenie spedycyjne z numerem rejestracyjnym ciężarówki, danymi osobowymi kierowcy i jego podpisem potwierdzającym odbiór wyrobów gotowych, międzynarodowy list przewozowy CMR; 5. potwierdzenie otrzymania przesyłki przyjmuje różną postać w zależności od klienta.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right