Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Decyzja w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 10.01.2006, sygn. PB I/4117/i/24/SO/05, Izba Skarbowa w Białymstoku, sygn. PB I/4117/i/24/SO/05

Czy uproszczony sposób dokumentowania przekazania upominków jest dopuszczalny z punktu widzenia przepisów podatkowych, a w szczególności czy wartość przekazanych upominków będzie kosztem uzyskania przychodu?

Pytanie podatnika

Wnioskiem z dnia 27.07.2005r. (data wpływu do Podlaskiego Urzędu Skarbowego w Białymstoku) strona zwróciła się do Naczelnika Podlaskiego Urzędu Skarbowego w Białymstoku o udzielenie pisemnej interpretacji w przedmiocie stosowania przepisów prawa podatkowego, jednocześnie przedstawiając następujący stan faktyczny:

Spółka prowadzi działalność gospodarczą głównie w zakresie dystrybucji i logistyki artykułów spożywczych i chemii gospodarczej. Oferta handlowa obejmuje kilka tysięcy pozycji. Artykuły te sprzedawane są z reguły podmiotom gospodarczym, w szeregu punktach sprzedaży typu cash carry oraz dowożąc towary do klientów. Istotną grupę klientów stanowią tzw. "sklepy tradycyjne", do których towary dowożone są m.in. na podstawie zamówień zebranych przez przedstawicieli handlowych.W prowadzonej działalności towary przekazywane są na potrzeby reprezentacji i reklamy. Są to zarówno towary, którymi Spółka handluje jak i towary specjalnie zakupione na ten cel. Towary te przekazywane są osobom trzecim w następujących okolicznościach:- jako nagrody w sprzedaży premiowej (np. za określoną ilość zakupionego towaru klienci uzyskują prawo do nagrody rzeczowej),- jako nagrody w konkursach organizowanych przez Spółkę w związku z prowadzoną przez nią działalnością gospodarczą (np. konkursy dla klientów, konkursy dla odwiedzających targi organizowane przez Spółkę, konkursy dla osób związanych z klientami Spółki i mających wpływ na wielkość sprzedaży towarów przez Spółkę - np. kierowników sklepów, pracowników sklepów odpowiedzialnych za ekspozycję towarów nabytych od Spółki, pracowników sklepów odpowiedzialnych za zamówienia),- jako upominki (tzw. "gratisy") wręczane klientom bez związku ze sprzedażą premiową lub konkursem a jedynie na podstawie uchwały zarządu (przyrzeczenie publiczne) o przeznaczeniu określonej puli środków na upominki wręczane w celu wspierania sprzedaży (np. wręczane klientom w sytuacji, gdy w sklepie prowadzonym przez klienta przeterminował się towar zakupiony w Spółce - tzw. "wymiany", albo też przekazane w celu umożliwienia zorganizowania przez sklep degustacji towarów zwykle nabywanych w Spółce itp.),- jako zwyczajowe upominki wręczane odbiorcom lub dostawcom albo też związanym z nimi osobom, przy okazji zawarcia kontraktów, spotkań handlowych lub innych uroczystych spotkań - np. związanych z podsumowaniem wyników współpracy.Towary przekazywane są w/w osobom trzecim przez:- osoby zatrudnione przez Spółkę - z reguły w oparciu o umowy prawa cywilnego - do świadczenia usług dystrybucyjnych towarów (tzw. "przedstawiciele handlowi" m.in. zbierający zamówienia na towary),- osoby zatrudnione przez dostawców w celu wspomagania sprzedaży towarów, które Spółka zakupiła od tych dostawców (tzw. "przedstawiciele handlowi producenta" m.in. zbierający zamówienia na towary; opłata za takie wspieranie sprzedaży przez dostawców jest bądź wliczona w cenę kupowanych przez Spółkę towarów, zgodnie z umowami dostawy, bądź też jest uiszczana przez Spółkę na podstawie odrębnie zawartych umów z dostawcami),- w wypadku zwyczajowych upominków - również przez innych funkcjonariuszy Spółki, zarówno pracowników, jak i osoby pozostające ze Spółką w stosunku zlecenia (np. członkowie zarządu, dyrektorzy, kierownicy działów).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00