Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 14.09.2006, sygn. ZD/4061-139/06, Pierwszy Wielkopolski Urząd Skarbowy w Poznaniu, sygn. ZD/4061-139/06

Czy zgodnie z art. 12 ust. 3a pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, przychód podatkowy z tytułu usług promocyjno - reklamowych świadczonych przez Spółkę powstaje w momencie wystawienia faktury, nie później jednak niż 30 kwietnia każdego roku następującego po roku dokonywania zakupów, tj. w ostatnim dniu każdego okresu rozliczeniowego?

Pytanie podatnika

W dniu 14 czerwca 2006r. Spółka złożyła wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego, który następnie został uzupełniony w dniu 20 lipca 2006r.

Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, iż Wnioskująca jest dostawcą produktów instalacyjnych, wykorzystywanych między innymi w sanitarnych instalacjach wewnętrznych, sieciach zewnętrznych, instalacjach centralnego ogrzewania, oczyszczalniach ścieków itp. Spółka ma m.in. w swojej ofercie produkty instalacyjne światowych marek, kupowane od dostawców krajowych, będących częścią międzynarodowych grup kapitałowych (dalej: Dostawcy). Produkty te sprzedawane są przez Spółkę poprzez własną sieć dystrybucyjną na terenie Polski. Wyroby Dostawców są sprzedawane na polskim rynku nie tylko za pośrednictwem Wnioskującej, lecz również niezależnie - poprzez własne kanały dystrybucyjne Dostawców, bez udziału Spółki. W interesie Dostawców leży rozpowszechnianie informacji o wyrobach oferowanych przez nich w Polsce (ich ofercie oraz walorach jakościowych). Równocześnie, istotnym elementem strategii Dostawców jest budowanie świadomości w zakresie oferowanych przez nich marek produktów wśród polskich konsumentów. Umożliwia to realizację głównego celu Dostawców, którym jest zwiększenie renomy marki ich produktów oraz wzrost sprzedaży w Polsce (zarówno sprzedaży realizowanej za pośrednictwem Wnioskodawcy, jak i sprzedaży niezależnej).

W związku z powyższym, na podstawie odrębnych porozumień, Wnioskująca zobowiązała się do zakupu produktów Dostawców oraz w związku z nimi świadczenia usług promocyjno - reklamowych na rzecz Dostawców na terenie Polski, za co należy się Wnioskującej określone wynagrodzenie (bonus pieniężny). Świadczenia te są ukierunkowane na intensyfikację sprzedaży wyrobów Dostawców (głównie za pośrednictwem Wnioskującej, lecz równocześnie poprzez inne kanały dystrybucyjne, wykorzystywane przez Dostawców) oraz promowanie poszczególnych marek towarów. Czynności promocyjno - reklamowe wykonywane przez Wnioskodawcę obejmują w szczególności:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00