Interpretacja
Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 03.10.2006, sygn. PP/443-94/06/AZ-64196, Drugi Śląski Urząd Skarbowy w Bielsku-Białej, sygn. PP/443-94/06/AZ-64196
Zakres i sposób zastosowania prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej opodatkowania podatkiem od towarów i usług drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych.
Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, iż Spółka dokonuje szeregu przedsięwzięć mających na celu zwiększenie sprzedaży zarówno produkowanych jak i nabywanych przez siebie piw. Podejmowanie nowych aktywności wiąże się z trudnościami w odpowiednim ich kwalifikowaniu dla celów podatku VAT. Wątpliwości Spółki dotyczą opodatkowania wydawanych lokalom gastronomicznym, w których dokonywana jest sprzedaż piw będących w ofercie Spółki, towarów służących do podawania klientom piwa. Wszystkie te przedmioty są opatrzone znakami towarowymi zastrzeżonymi przez Spółkę. Wszelkie elementy wyposażenia oraz inne materiały przekazane do używania, stanowią własność podmiotu przekazującego i nie podlegają obrotowi handlowemu pod żadną postacią i w żadnych okolicznościach. Po ustaniu współpracy podlegają zwrotowi, chyba że są to materiały o charakterze zużywalnym służącym do wyszynku piwa, np. wafle, szklanki, kubki plastikowe, bloczki kelnerskie.
Spółka powołując się na definicję słownikową pojęcia druk stwierdza, iż niżej wymienione towary, które zawierają nadruki związane ze Spółką, jej tradycją, historią, produktami, znakami firmowymi można zaliczyć do kategorii drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych, nie podlegających opodatkowaniu zgodnie z art. 7 ust. 3 ustawy o VAT, tj.
- drukowane na papierze (ulotki, plakaty, bloczki kelnerskie, podstawki pod szklanki tzw. wafle, zawieszki cenowe, serwetki, karty menu),
- tekstylia z nadrukami (np. banery, transparenty, flagi, koszulki, fartuchy barmańskie),
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right