Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Decyzja w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 29.08.2006, sygn. PP-3/44407/76/06, Izba Skarbowa w Krakowie, sygn. PP-3/44407/76/06

Czy w przypadku gdy wydatki na nabycie towarów i usług związanych z reprezentacją i reklamą przeroczą 0,25% przychodu, a którym mowa 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o CIT, to Spółce przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego związanego z wydatkami przekraczjącymi wspomniany limit?

Pytanie podatnika

D E C Y Z J A

Dyrektor Izby Skarbowej w Krakowie po rozpoznaniu zażalenia Spółki z dnia 13.06.2006 r. na postanowienie Naczelnika Małopolskiego Urzędu Skarbowego z dnia 31 maja 2006 r. nr DP1/443-54/06/MS/43456 w sprawie udzielenia interpretacji dotyczącej zastosowania prawa podatkowego w zakresie podatku od towarów i usług, działając na podstawie art. 14b § 5 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (jednolity tekst. z 2005 r. Dz. U. Nr 8, poz. 60 ze zm.)odmawia zmiany przedmiotowego postanowienia uznając, iż zawarta w nimocena prawna stanu faktycznego przedstawionego we wniosku jest prawidłowa.

U Z A S A D N I E N I E

Pismem z dnia 28 marca 2006 r. Spółka zwróciła się do Naczelnika Małopolskiego Urzędu Skarbowego z wnioskiem o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego zgodnie z przepisem art. 14a § 1 Ordynacji podatkowej. Z opisu stanu faktycznego wynikało, iż Spółka nabywa towary i usługi związane z reprezentacją i reklamą oraz odlicza podatek naliczony zawarty w fakturach dokumentujących te transakcje. Zapytanie Spółki dotyczyło rozstrzygnięcia, czy w przypadku gdy wydatki na nabycie przedmiotowych towarów i usług przekroczą limit 0,25% przychodu, o którym mowa w art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (tj. Dz. U. z 2000 r., Nr 54 poz. 654 ze zm.), to Spółce przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego związanego z wydatkami przekraczającymi wspomniany limit. Zdaniem Spółki przysługuje Jej prawo do odliczenia całej kwoty podatku naliczonego, niezależnie od tego czy wydatki na reprezentację i reklamę przekraczają limit 0,25% przychodów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00