Interpretacja
Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 05.08.2005, sygn. P-1-443/84/05, Trzeci Urząd Skarbowy w Lublinie, sygn. P-1-443/84/05
W dniu 30 kwietnia br. pracownik gastronomi omyłkowo zaewidencjonował przy użyciu kasy rejestrującej będącej na wyposażeniu kuchni sprzedaż śniadań na wartość 649,30zł. Jednocześnie śniadania te zostały zaewidencjonowane przy użyciu kasy hotelowej jako część składowa usługi hotelowej (doba hotelowa obejmuje śniadanie dla gości). Zdaniem podatnika w powyższej sytuacji pracownik gastronomi popełnił oczywistą omyłkę ewidencjonując przy użyciu kasy kuchni wydane śniadania zamiast przekazania tylko informacji o ich wydaniu do pracowników obsługujących kasę hotelową, czego konsekwencją jest podwójne zaewidencjonowanie tych samych posiłków przy użyciu dwóch różnych kas fiskalnych. Podatnik zapytuje jak prawidłowo dokonać korekty sprzedaży w powyższym przypadku i czy jest ona możliwa, wskazując przy tym iż w świetle przepisów o podatku od towarów i usług obowiązkiem podatnika jest ewidencjonowanie rzeczywistego obrotu, natomiast w zaistniałej sytuacji w wyniku błędu pracownika rzeczywisty obrót zostałby zawyżony. Podatnik podkreśla również iż w prowadzonej dokumentacji posiada stosowny protokół zawierający wyjaśnienia pracownika, który omyłkowo zaewidencjonował powyższe posiłki na kasie kuchni zamiast przesłać tylko informację do kasy hotelowej oraz oryginał powyższego paragonu. Zdaniem Podatnika dokumenty te dają podstawę do twierdzenia, iż powyższa sprzedaż nie wystąpiła, tym bardziej że posiłki zaewidencjonowane na kasie kuchni zostały również zaewidencjonowane na kasie hotelowej w recepcji.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right