Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 11.08.2005, sygn. PV/443-197/IV/2005/JW, Pomorski Urząd Skarbowy, sygn. PV/443-197/IV/2005/JW

Podatnik zwraca się z wnioskiem o potwierdzenie swojego stanowiska w sprawie dotyczącej udokumentowania oraz rozliczenia przedmiotowej transakcji.

Pytanie podatnika

POSTANOWIENIE

Naczelnik Pomorskiego Urzędu Skarbowego w Gdańsku na podstawie art. 14a § 1 i § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) po rozpatrzeniu wniosku Sp. z o.o., ul. ........., Gdańsk, NIP: ........... z dnia 09.05.2005r. (data wpływu do tut. Urzędu 11.05.2005r.) o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w sprawie sposobu udokumentowania oraz rozliczenia transakcji wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, na podstawie ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą o VAT

stwierdza, że:

stanowisko przedstawione w tym wniosku jest nieprawidłowe w zakresie określenia kursu właściwego do przeliczenia kwoty wykazanej w walucie obcej na fakturze oraz korekty faktury wewnętrznej z tytułu opustu w wewnątrzwspólnotowym nabyciu towarów, natomiast w pozostałym zakresie jest prawidłowe w odniesieniu do opisanego stanu faktycznego.

Uzasadnienie

Podatnik nabywa towar ? śrutę sojową od kontrahenta zagranicznego z siedzibą w Rotterdamie. Towar jest transportowany statkami z Holandii do Polski (port Szczecin, Gdańsk) i kupowany na bazie CIF tj. na statku w porcie. Od momentu zakończenia rozładunku towar postawiony jest do dyspozycji Podatnika.

Koszty rozładunku pokrywa kupujący, zaś koszty składowania w porcie pokrywa sprzedający.

W momencie rozładunku do elewatora portowego wystawiany jest kontrakt ?pro forma? na sprzedaż tego towaru (bez faktury sprzedaży) w prognozowanej cenie sprzedaży wyrażonej w USD. Ilości poszczególnych transportów (statków) wynoszą ok. 2000 ? 3000 ton.

Następnie wystawiane są szczegółowe kontrakty na poszczególne partie towaru (do jednego kontraktu ?pro forma? wystawianych jest kilka kontraktów szczegółowych) w bieżącej cenie towaru (USD) uzgodnionej na dzień zawarcia kontraktu szczegółowego. Ponieważ ceny śruty sojowej znacznie się wahają, cena ta różni się od ceny kontraktu ?pro forma?.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00