Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 06.10.2005, sygn. 1473/WV/443/278/196/2005/GW, Trzeci Mazowiecki Urząd Skarbowy w Radomiu, sygn. 1473/WV/443/278/196/2005/GW

Czy przekazanie przez agencję reklamową nagród, służące świadczeniu usługi reklamowo - promocyjnej, stanowi część tej usługi, a w konsekwencji czy przekazanie nagród klientom będącym członkami Klubu nie jest przekazaniem towarów bez wynagrodzenia stanowiącym opodatkowaną dostawę towarów w myśl art. 7 ust. 2 i 3 ustawy o VAT.

Pytanie podatnika

POSTANOWIENIE


Na podstawie art. 14a § 1 i 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (tj. Dz. U. nr 8, poz. 60 z późniejszymi zmianami) po rozpatrzeniu wniosku , żądającego udzielenia pisemnej interpretacji art. 7 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późniejszymi zmianami), Naczelnik Trzeciego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Radomiu stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, podane we wniosku, jest prawidłowe.

UzasadnieniePodany we wniosku stan faktyczny jest następujący: Podatnik 1 stycznia 2003 roku zawarł z agencją reklamową umowę o świadczenie usług reklamowych (dalej - umowa). Na podstawie umowy agencja zobowiązała się świadczyć na rzecz Podatnika usługi polegające na opracowaniu całościowej strategii komunikacyjnej w odniesieniu do produktów oferowanych na rynku przez Spółkę, w tym do opracowania, przeprowadzenia i nadzorowania promocji konsumenckich i sprzedażowych. W ramach tej działalności powołany został w dniu 21 marca 2004r."Klub miłośników dobrego smaku" (dalej - Klub).Członkowie Klubu, będący nabywcami produktów Podatnika, otrzymują nagrody w zamian za punkty przyznawane w związku z zakupem określonych produktów Spółki.Nagrody te z kolei są nabywane przez agencję reklamową, która z tytułu przeprowadzenia całej akcji promocyjno - reklamowej wystawia Spółce fakturę VAT. Do faktury tej załączone jest zestawienie wydatków związanych z wykonywaniem usługi, w tym na nabycie przekazanych przez agencję uczestnikom Klubu nagród oraz kosztów towarzyszących temu przekazaniu w postaci np. kosztów wysyłki tych nagród.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00