Interpretacja
Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 18.04.2005, sygn. PP/443/12B/05, Urząd Skarbowy w Oświęcimiu, sygn. PP/443/12B/05
Czy w przypadku przebudowy drogi gminnej oraz placu miejskiego znajdującego się w obrębie miasta należy wyodrębnić udział infrastruktury towarzyszącej budownictwu mieszkaniowym w obu realizowanych inwestycjach ?.
POSTANOWIENIE
Na podstawie art. 14a § 1 i § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn. z 2005 r. Dz. U. Nr 8, poz. 60) - Naczelnik Urzędu Skarbowego w Oświęcimiu po rozpatrzeniu wniosku z dnia 6.01.2005 r. w sprawie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w zakresie podatku od towarów i usług stwierdza iż przedstawione we wniosku stanowisko jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
Pismem z dnia 6.01.2005 r. Burmistrz Miasta Z zwrócił się z prośbą o zajęcie stanowiska w sprawie sposobu wyodrębniania infrastruktury towarzyszącej budownictwu mieszkaniowemu dla realizowanych przez Gminę następujących inwestycji polegających na przebudowie drogi gminnej oraz placu miejskiego znajdującego się w obrębie miasta Z.Naczelnik Urzędu Skarbowego w Oświęcimiu dokonał oceny formalnej poprawności wniosku i ustalił, że w sprawie, będącej przedmiotem zapytania nie toczy się postępowanie podatkowe, kontrola podatkowa oraz postępowanie przed sądem administracyjnym, stwierdzając tym samym brak negatywnych przesłanek do udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego na podstawie art. 14a § 1 ustawy - Ordynacja podatkowa.Pytanie podatnika dotyczy następującego stanu faktycznego:Gmina Zator zamierza zrealizować dwie inwestycje polegające na przebudowie drogi gminnej oraz przebudowie placu miejskiego z miejscami parkingowymi dla samochodów osobowych.Realizowana inwestycja związana będzie zarówno z budownictwem mieszkaniowym, jak i budownictwem pozostałym. Zapytanie podatnika dotyczy sposobu wyodrębnienia procentowego udziału infrastruktury towarzyszącej budownictwu mieszkaniowemu w obu realizowanych przez Gminę inwestycjach.Na tle określonego stanu faktycznego Gmina Z formułując własne stanowisko w sprawie stwierdza, iż z uwagi na uregulowanie zawarte w art. 146 ust. 3 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.), gdzie pod pojęciem infrastruktury towarzyszącej budownictwu mieszkaniowemu mieszczą się m.in. zagospodarowanie terenu w ramach przedsięwzięć zadań budownictwa mieszkaniowego, w szczególności drogi, dojścia, dojazdy, zieleń i małą architekturę, konieczne jest wyodrębnienie infrastrukturytowarzyszącej budownictwu mieszkaniowemu w realizowanych przez Gminęinwestycjach w oparciu o wskaźnik procentowy udział obiektów budownictwamieszkaniowego w ogólnej liczbie obiektów usytuowanych w obrębie remontowanych dróg. Do opisanego stanu faktycznego sprawy mają zastosowanie zacytowane poniżej przepisy prawa podatkowego.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right