Orzeczenie
Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 18 stycznia 2019 r., sygn. KIO 2711/18
Niemożliwość świadczenia w rozumieniu art. 387 § 1 KC dotyczy niemożliwości o charakterze pierwotnym, obiektywnym i trwałym. Oznacza to, że świadczenie musi ze swej natury mieć charakter niewykonalny, niezależnie od potencjału podmiotu zobowiązanego ani okoliczności towarzyszących jego działaniom.
Teza od Redakcji
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący: Anna Chudzik
Protokolant: Klaudia Ceyrowska
po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 16 stycznia 2019 r. w Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 31 grudnia 2018 r. przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: Integrated Solutions Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, Advatech Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, w postępowaniu prowadzonym przez Centrum Informatyki Resortu Finansów z siedzibą w Radomiu,
przy udziale:
wykonawcy COMP S.A. z siedzibą w Warszawie, zgłaszającego przystąpienie dopostępowania odwoławczego po stronie Odwołującego,
wykonawcy Comarch S.A. z siedzibą w Krakowie, zgłaszającego przystąpienie dopostępowania odwoławczego po stronie Zamawiającego,
orzeka:
Oddala odwołanie;
Kosztami postępowania obciąża wykonawców wspólnie ubiegających się o udzieleniezamówienia: Integrated Solutions Sp. z o.o., Advatech Sp. z o.o. i zalicza w poczetkosztów postępowania odwoławczego kwotę 15 000 zł 00 gr (słownie: piętnaście tysięcyzłotych zero groszy) uiszczoną przez Odwołującego tytułem wpisu od odwołania.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 1986 z późn. zm.) na niniejszy wyrok - w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Radomiu.
Uzasadnienie
Zamawiający - Centrum Informatyki Resortu Finansów - prowadzi w trybie przetargu nieograniczonego postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego pn. Zakup usługi Asysty Technicznej i Konserwacji (ATiK) oraz Rozszerzonej Asysty Technicznej, zmiana modelu licencjonowania na "Unlimited License Agreement" oraz dostawa nowych licencji Oracle lub równoważnych.
-
keyboard_arrow_right