Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 21 lipca 2017 r., sygn. KIO 1429/17
Gwarancją prowadzenia przez zamawiającego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zgodnie z ustawowo wyrażoną zasadą równego traktowania wykonawców i uczciwej konkurencji (art. 7 ust. 1 ustawy Pzp) jest niezmienność, po terminie składania ofert, warunków i wymagań opisanych w postanowieniach SIWZ.
Teza od Redakcji
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący: Klaudia Szczytowska-Maziarz
Protokolant: Adam Skowroński
po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 21 lipca 2017 r. w Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 10 lipca 2017 r. przez wykonawcę EcoExperts Sp. z o.o., ul. Gierdziejewskiego 7 lok. 17, 02-495 Warszawa w postępowaniu prowadzonym przez Gminę Turobin, ul. Rynek 4, 23-465 Turobin
orzeka:
uwzględnia odwołanie w części II zamówienia i nakazuje zamawiającemu unieważnienie czynności unieważnienia postępowania, unieważnienie czynności odrzucenia oferty odwołującego oraz ponowienie czynności badania i oceny ofert z uwzględnieniem oferty odwołującego, kosztami postępowania obciąża Gminę Turobin, ul. Rynek 4, 23-465 Turobin i:
zalicza w poczet kosztów postępowania odwoławczego kwotę 15 000 zł 00 gr (słownie: piętnaście tysięcy złotych zero groszy) uiszczoną przez wykonawcę EcoExperts Sp. z o.o., ul. Gierdziejewskiego 7 lok. 17, 02-495 Warszawa tytułem wpisu od odwołania,
zasądza od Gminy Turobin, ul. Rynek 4, 23-465 Turobin na rzecz wykonawcy EcoExperts Sp. z o.o., ul. Gierdziejewskiego 7 lok. 17, 02-495 Warszawa kwotę 18 600 zł 00 gr (słownie: osiemnaście tysięcy sześćset złotych zero groszy) stanowiącą koszty postępowania odwoławczego poniesione z tytułu wpisu od odwołania oraz wynagrodzenia pełnomocnika.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2015, poz. 2164 ze zm.) na niniejszy wyrok w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Zamościu.