Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 11 sierpnia 2017 r., sygn. KIO 1467/17

Określenie przedmiotu zamówienia jest nie tylko obowiązkiem, ale i uprawnieniem Zamawiającego, który ma prawo wziąć w tym zakresie pod uwagę swoje uzasadnione potrzeby. Jednak podkreślenia wymaga, że opis przedmiotu zamówienia powinien być sporządzony przez Zamawiającego w taki sposób, aby był on jednoznaczny i wyczerpujący. Jedynie takie skonstruowanie opisu przedmiotu zamówienia w konsekwencji zapewni wykonawcy - bez dokonywania dodatkowych interpretacji - możliwość prawidłowego ustalenia, co jest przedmiotem zamówienia, a także, czy wszystkie elementy istotne dla wykonania zamówienia są w nim uwzględnione. Wobec tego prawidłowo opisany przedmiot zamówienia powinien bez problemu pozwolić wykonawcom na zidentyfikowanie potrzeb Zamawiającego a następnie przygotowanie oferty i obliczenie ceny z uwzględnieniem wszystkich czynników wpływających na nią.

Teza od Redakcji

Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:

Przewodniczący: Ewa Kisiel

Protokolant: Adam Skowroński

po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 9 sierpnia 2017 r. w Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 17 lipca 2017 r. przez wykonawcę INTERGRAPH Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie w postępowaniu prowadzonym przez zamawiającego Skarb Państwa - Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej z siedzibą w Warszawie,

przy udziale:

A. wykonawcy Sygnity S.A. z siedzibą w Warszawie, zgłaszającego przystąpienie dopostępowania odwoławczego po stronie odwołującego

B. wykonawcy S&T Services Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie,zgłaszającego przystąpienie do postępowania odwoławczego po stroniezamawiającego,

C. wykonawcy Abakus Systemy Teleinformatyczne Sp. z o.o. z siedzibą w Bielsko-Białej, zgłaszającego przystąpienie do postępowania odwoławczego po stroniezamawiającego

orzeka:

1. uwzględnia odwołanie i nakazuje zamawiającemu Skarbowi Państwa -Komendantowi Głównemu Państwowej Straży Pożarnej z siedzibą w Warszawie dokonania zmiany opisu przedmiotu zamówienia w zakresie wymagania FMAP.SWDPSP.3, wskazanego na str. 38 - 39 w dokumencie oznaczonym jako "Opis Przedmiotu Zamówienia - Wymagania funkcjonalne i niefunkcjonalne do Budowy Systemu Wspomagania Decyzji Państwowej Straży Pożarnej", w ten sposób, że aktualną treść wymagania FMAP.SWDPSP.3 - tiret "drogi" - należy zastąpić następującą treścią:" - drogi - W zakresie aktualnego zasobu dróg dla terenu całej Polski Wykonawca wykorzysta interfejs i usługi UMM. Wykonawca przygotuje strukturę danych w tabeli drogi, która będzie zawierać następujące atrybuty: max prędkość, czas przebycia odcinka, kategorie i nr drogi, rodzaj nawierzchni, ograniczenia wysokości i masy pojazdów, kierunkowość, poziomy, bez konieczności ich uzupełniania przez wykonawcę".

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00