Orzeczenie
Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 12 sierpnia 2008 r., sygn. KIO/UZP 786/08
1. Nawet sprzedaż usługi poniżej kosztów świadczenia nie może być automatycznie uznana za działanie mające na celu eliminację konkurencyjnej firmy z rynku (art. 15 ust. 1 pkt 1 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji).
2. Niedopuszczalne jest automatyczne uznawanie cen za rażąco niskie na podstawie wyłącznie arytmetycznego kryterium i odrzucenia ofert poniżej pewnego poziomu.
3. Korzystanie przez wykonawców z prawa do podnoszenia zarzutów skutkujących nieważnością postępowania o zamówienie publiczne z urzędu (art. 191), niejako przy okazji podnoszonych zarzutów, należy traktować jako czynienie ze swojego prawa użytku niezgodnego z jego przeznaczeniem (art. 5 Kc), szczególnie w sytuacji, gdy wykonawca, nie mogąc uzyskać zamówienia samodzielnie z powodu nie złożenia oferty, nie daje szans na uzyskanie tego zamówienia swoim konkurentom, a także uniemożliwia realizację zamówienia na rzecz Zamawiającego.
[...]
Na podstawie zebranego materiału dowodowego, tj. dokumentacji postępowania oraz stanowisk i oświadczeń stron i Przystępującego, złożonych w toku rozprawy, skład orzekający Izby ustalił, co następuje:
Zamówienie obejmuje następujące Części:
1. Część I - kompleksowe (letnie i zimowe) utrzymanie dróg krajowych administrowanych przez Rejon Tarnów, nazywana również zadaniem nr 1,
2. Część II - kompleksowe (letnie i zimowe) utrzymanie dróg krajowych administrowanych przez Rejon Nowy Sącz, nazywana również zadaniem nr 2,
3. Część III - kompleksowe (letnie i zimowe) utrzymanie dróg krajowych administrowanych przez Rejon Nowy Targ, nazywana również zadaniem nr 3,
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right