Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Opinia rzecznika generalnego Bot przedstawiona w dniu 14 grudnia 2006 r. - Jan De Nul NV przeciwko Hauptzollamt Oldenburg. - Sprawa C-391/05., sygn. C-391/05

OPINIA RZECZNIKA GENERALNEGO

YVES’A BOTA

przedstawiona w dniu 14 grudnia 2006 r.(1)

Sprawa C‑391/05

Jan de Nul NV

przeciwko

Hauptzollamt Oldenburg

[wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Finanzgericht Hamburg (Niemcy)]

Podatki pośrednie - Podatek akcyzowy od olejów mineralnych - Pojęcie wód terytorialnych Wspólnoty, wodnych dróg śródlądowych i żeglugi





I -    Wprowadzenie

1.     W ramach niniejszego odesłania prejudycjalnego Trybunał został poproszony o dokonanie wykładni kilku pojęć zawartych w dyrektywie Rady 92/81/EWG z dnia 19 października 1992 r. w sprawie harmonizacji struktury podatków akcyzowych od olejów mineralnych(2).

2.     Trybunał został poproszony w szczególności o dokonanie wykładni pojęcia „wody terytorialne Wspólnoty” w odróżnieniu od pojęcia „wodne drogi śródlądowe”.

3.     Trybunał powinien również rozstrzygnąć, czy korzystanie na wodach terytorialnych Wspólnoty z pogłębiarki portowej należy traktować w pełni jako „żeglugę” w rozumieniu art. 8 ust. 1 lit. c) dyrektywy 92/81, czy należy rozróżnić różne czynności realizowane przez taką pogłębiarkę portową w trakcie wykonywania jednego zadania, to znaczy, w szczególności tych, które związane są z przemieszczaniem się bez ładunku, od manewrów związanych z pogłębianiem i transportem materiałów wydobytych w trakcie tych działań.

4.     W niniejszej opinii zajmę się po kolei tymi dwoma problemami.

5.     Po pierwsze, odnosząc się do poszukiwań kryterium umożliwiającego rozróżnienie pojęcia wód terytorialnych Wspólnoty i pojęcia wodnych dróg śródlądowych, wykluczę kryterium „linii podstawowej” w rozumieniu art. 3‑7 Konwencji Narodów Zjednoczonych o prawie morza, podpisanej w Montego Bay w dniu 10 grudnia 1982 r.() Odrzucę również podejście funkcjonalne, które zasadniczo polega na przyjęciu, że wody terytorialne Wspólnoty w rozumieniu art. 8 ust. 1 lit. c) akapit pierwszy dyrektywy 92/81 odpowiadają wszystkim wodom, na których odbywa się zazwyczaj żegluga morska w celach komercyjnych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00