Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Opinia rzecznika generalnego Ruiz-Jarabo Colomer przedstawiona w dniu 26 kwietnia 2005 r. - United Antwerp Maritime Agencies NV przeciwko Belgische Staat i Seaport Terminals NV przeciwko Belgische Staat i United Antwerp Maritime Agencies NV. - Sprawa C-140/04., sygn. C-140/04

OPINIA RZECZNIKA GENERALNEGO

DÁMASA RUIZA-JARABA COLOMERA

przedstawiona w dniu 26 kwietnia 2005 r.1(1)

Sprawa C‑140/04

United Antwerp Maritime Agencies NV,

Seaport Terminals NV

przeciwko

państwu belgijskiemu

[wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Hof van beroep te Antwerpen (Belgia)]

Swobodny przepływ towarów - Unia celna - Towary niewspólnotowe usunięte spod dozoru celnego po wyładowaniu na terytorium państwa członkowskiego, a przed nadaniem im przeznaczenia celnego - Ustalenie osoby zobowiązanej do uiszczenia należności celnych - Wykładnia art. 203 ust. 3 tiret ostatnie akapit pierwszy Wspólnotowego kodeksu celnego





1.     Wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym dotyczy wykładni art. 203 ust. 3 tiret ostatnie akapit pierwszy Wspólnotowego kodeksu celnego(2).

2.     Hof van beroep te Antwerpen (sąd apelacyjny w Antwerpii) dąży do ustalenia, kto jest osobą odpowiedzialną za pokrycie długu celnego w sytuacji, w której towary wprowadzone na obszar celny Wspólnoty, zgłoszone i wyładowane, zaginęły przed nadaniem im przeznaczenia celnego.

I -    Stan faktyczny i przebieg postępowania

3.     W dniu 9 czerwca 1996 r. United Antwerp Martime Agencies NV (zwany dalej „Unamar”) przedstawił urzędowi celnemu w Antwerpii, wraz z odpowiednią deklaracją skróconą, kontener zawierający 901 opakowań zbiorczych papierosów „L&M”, przewożony z brazylijskiego miasta Paranagua na pokładzie Cap Trafalgar, statku należącego do spółki Hamburg Süd(3).

4.     W dniu 18 czerwca 1996 r. spółka przeładunkowa Seaport Terminals NV (obecnie Katoen Natie Terminals NV, zwana dalej „Seaport Terminals”) wyładowała ładunek i w oczekiwaniu na nadanie mu przeznaczenia celnego złożyła go na nabrzeżu, na terenie stanowiącym jej własność i przeznaczonym do takiego celu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00