Wyrok Trybunału (druga izba) z dnia 21 kwietnia 2005 r. - Postępowanie karne przeciwko Lars Erik Staffan Lindberg. - Sprawa C-267/03., sygn. C-267/03
Sprawa C‑267/03
Postępowanie karne
przeciwko
Larsowi Erikowi Staffanowi Lindbergowi
(wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Högsta domstolen)
Dyrektywa 83/189/EWG - Procedura udzielania informacji w zakresie norm i przepisów technicznych - Obowiązek przekazywania projektów przepisów technicznych - Przepisy krajowe w dziedzinie gier losowych i loterii - Gry na automatach - Zakaz urządzania gier na urządzeniach automatycznych, które nie wypłacają bezpośrednio wygranych - Urządzenia typu „koło fortuny” - Pojęcie „przepis techniczny”
Opinia rzecznika generalnego F. G. Jacobsa przedstawiona w dniu 16 grudnia 2004 r. I‑0000
Wyrok Trybunału (druga izba) z dnia 21 kwietnia 2005 r. I‑0000
Streszczenie wyroku
1. Zbliżanie ustawodawstw - Procedura udzielania informacji w zakresie norm i przepisów technicznych - Dyrektywa 83/189 - Przepis techniczny - Pojęcie - Przepisy krajowe zakazujące urządzania gier losowych przy wykorzystaniu niektórych automatów do gier - Włączenie - Przesłanki
(dyrektywa Rady 83/189, art. 1 pkt 9)
2. Zbliżanie ustawodawstw - Procedura udzielania informacji w zakresie norm i przepisów technicznych - Dyrektywa 83/189 - Obowiązek państw członkowskich przekazywania Komisji każdego projektu przepisu technicznego - Przepisy krajowe definiujące na nowo przepisy techniczne - Obowiązek notyfikacji - Przesłanki
(dyrektywa Rady 83/189, art. 1 pkt 9)
3. Zbliżanie ustawodawstw - Procedura udzielania informacji w zakresie norm i przepisów technicznych - Dyrektywa 83/189 - Obowiązek państw członkowskich przekazywania Komisji każdego projektu przepisu technicznego - Zakres
(dyrektywa Rady 83/189, art. 1 pkt 9)
1. Przepisy krajowe, które zawierają zakaz urządzania gier losowych przy wykorzystaniu niektórych automatów do gier, mogą stanowić przepisy techniczne w rozumieniu art. 1 pkt 9 dyrektywy 83/189 ustanawiającej procedurę udzielania informacji w zakresie norm i przepisów technicznych, zmienionej dyrektywą 94/10, o ile zostanie ustalone, że zakres spornego zakazu pozostawia jedynie miejsce na marginalne zastosowanie produktu w stosunku do tego, którego można by rozsądnie oczekiwać, lub, w przeciwnym razie, jeśli zostanie ustalone, że zakaz ten może mieć istotny wpływ na skład, charakter lub sprzedaż wspomnianego produktu.