Wyrok Trybunału (druga izba) z dnia 6 października 2005 r. - Medion AG przeciwko Thomson multimedia Sales Germany & Austria GmbH. - Sprawa C-120/04., sygn. C-120/04
Sprawa C‑120/04
Medion AG
przeciwko
Thomson multimedia Sales Germany & Austria GmbH
(wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Oberlandesgericht Düsseldorf)
Znaki towarowe - Dyrektywa 89/104/EWG - Artykuł 5 ust. 1 lit. b) - Prawdopodobieństwo wprowadzenia w błąd - Używanie znaku towarowego przez osoby trzecie - Oznaczenie złożone z nazwy osoby trzeciej, po której następuje znak towarowy
Opinia rzecznika generalnego F.G. Jacobsa, przedstawiona w dniu 9 czerwca 2005 r. I‑0000
Wyrok Trybunału (druga izba) z dnia 6 października 2005 r. I‑0000
Streszczenie wyroku
Zbliżanie ustawodawstw - Znaki towarowe - Dyrektywa 89/104 - Prawo właściciela zarejestrowanego znaku towarowego do sprzeciwienia się niezgodnemu z prawem używaniu jego znaku towarowego - Oznaczenie używane w odniesieniu do identycznych lub podobnych towarów - Prawdopodobieństwo wprowadzenia w błąd - Kryteria oceny - Zestawienie nazwy przedsiębiorstwa osoby trzeciej i zarejestrowanego znaku towarowego
(dyrektywa Rady 89/104, art. 5 ust. 1 lit. b))
Artykuł 5 ust. 1 lit. b) pierwszej dyrektywy 89/104 dotyczącej znaków towarowych należy interpretować w ten sposób, że w przypadku identyczności towarów lub usług prawdopodobieństwo wprowadzenia w błąd może występować w odczuciu odbiorców, jeżeli sporne oznaczenie składa się przynajmniej z zestawienia nazwy przedsiębiorstwa osoby trzeciej i zarejestrowanego znaku towarowego posiadającego zwykły charakter odróżniający, który mimo iż samodzielnie nie tworzy całościowego wrażenia wywieranego przez złożone oznaczenie, zachowuje w nim niezależną pozycję nadającą charakter odróżniający.
(por. pkt 37 i sentencja)
WYROK TRYBUNAŁU (druga izba)
z dnia 6 października 2005 r. (*)
Znaki towarowe - Dyrektywa 89/104/EWG - Artykuł 5 ust. 1 lit. b) Prawdopodobieństwo wprowadzenia w błąd - Używanie znaku towarowego przez osoby trzecie - Oznaczenie złożone z nazwy osoby trzeciej, po której następuje znak towarowy