Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 14 kwietnia 2023 r., sygn. III OSK 2104/21

Policja

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący sędzia NSA Małgorzata Pocztarek (spr) sędzia NSA Olga Żurawska - Matusiak sędzia del. WSA Maciej Kobak po rozpoznaniu w dniu 14 kwietnia 2023 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 17 września 2019 r. sygn. akt II SA/Wa 701/19 w sprawie ze skargi G. B. na decyzję Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 stycznia 2019 r. nr 123/kadr/19 w przedmiocie odmowy wyłączenia stosowania przepisów oddala skargę kasacyjną

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie wyrokiem z 17 września 2019 r. II SA/Wa 701/19, po rozpoznaniu skargi G. B. (dalej jako skarżąca) na decyzję Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji (dalej jako organ) z 29 stycznia 2019 r. nr 123/kadr/19 w przedmiocie odmowy wyłączenia przepisów uchylił zaskarżoną decyzję.

Z powyższym wyrokiem nie zgodził się Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, który wniósł skargę kasacyjną. Zaskarżając wyrok w całości zarzucił mu naruszenie:

1. art. 8 a ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 18 lutego 1994 r. o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Służby Ochrony Państwa, Państwowej Straży Pożarnej, Służby Celno - Skarbowej i Służby Więziennej oraz ich rodzin (Dz. U. z 2019 r. poz. 288 ze zm.) - zwanej dalej ustawą zaopatrzeniową poprzez jednoznaczne przyjęcie, że zdaniem Sądu, w obliczu osiągnięć skarżącej, organ nieprzekonująco uzasadnił i w związku tym błędnie ocenił kwestię krótkotrwałości służby, wynoszącej 16% całego okresu służby. Skarżąca poświęciła bowiem aż 31 lat, 5 miesięcy i 25 dni swojego życia na rzecz służby w Policji, gdy przepis ten powinien być rozumiany w ten sposób, że krótkotrwałość jest tożsama z nietrwałością, przelotnością lub chwilowością, co w przypadku 5 lat, 1 miesiąca i 18 dni w stosunku do 31 lat, 5 miesięcy i 25 dni służby nie daje podstawy do jednoznacznego przyjęcia, że w sprawie mamy do czynienia z krótkotrwałością;

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00