Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 14 marca 2023 r., sygn. I OSK 3194/19

Inne

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Karol Kiczka Sędziowie sędzia NSA Piotr Niczyporuk sędzia del. WSA Agnieszka Miernik (spr.) Protokolant starszy asystent sędziego Anna Kuklińska po rozpoznaniu w dniu 14 marca 2023 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej Rady Powiatu Gorzowskiego od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gorzowie Wielkopolskim z dnia 22 sierpnia 2019 r. sygn. akt II SA/Go 370/19 w sprawie ze skargi Prokuratora Rejonowego w Gorzowie Wielkopolskim na uchwałę Rady Powiatu Gorzowskiego z dnia 30 listopada 2018 r. Nr 11/II/2018 w sprawie ustalenia wysokości opłat i kosztów za usunięcie i przechowywanie pojazdów na 2019 rok uchyla zaskarżony wyrok i przekazuje sprawę Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu w Gorzowie Wielkopolskim do ponownego rozpoznania.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gorzowie Wielkopolskim wyrokiem z 22 sierpnia 2019 r. sygn. akt II SA/Go 370/19 po rozpoznaniu skargi Prokuratora Rejonowego w Gorzowie Wielkopolskim stwierdził nieważność uchwały Rady Powiatu Gorzowskiego z dnia 30 listopada 2018 r. Nr 11/II/2018 w sprawie ustalenia wysokości opłat i kosztów za usunięcie i przechowywanie pojazdów na 2019 rok.

Wyrok zapadł w następującym stanie faktycznym i prawnym sprawy:

Prokurator w skardze do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gorzowie Wielkopolskim wskazał, że w uchwale ustalono stawki maksymalne kosztów usuwania i przechowywania pojazdów na parkingu strzeżonym, mimo że rzeczywiste koszty usunięcia i przechowywania pojazdów ponoszone przez Powiat Gorzowski na podstawie umowy zawartej z firmą zewnętrzną są znacząco niższe. Ponadto, Prokurator wskazał na dwie, sprzeczne ze sobą, daty wejścia w życie zaskarżonej uchwały.

W odpowiedzi na skargę, Powiat Gorzowski wyjaśnił m.in., że dokonał wyboru podmiotu zewnętrznego w wyniku zapytania ofertowego i uzyskał stawki za usuwanie i przechowywanie pojazdów pozwalające na uzyskanie niewielkiego dochodu w stosunku do opłat. Zaznaczył, że nie pokrywa to w całości kosztów zadań powiatu wynikających z art. 130a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2018 r. poz. 1990 ze zm.), powoływanej dalej jako "P.r.d.".

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00