Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Postanowienie NSA z dnia 28 lutego 2023 r., sygn. III OW 78/22

Spór kompetencyjny/Spór o właściwość

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Jerzy Stelmasiak Sędziowie: sędzia NSA Teresa Zyglewska (spr.) sędzia NSA Małgorzata Masternak-Kubiak po rozpoznaniu w dniu 28 lutego 2023 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej wniosku Ministra Klimatu i Środowiska o rozstrzygnięcie sporu kompetencyjnego pomiędzy Ministrem Klimatu i Środowiska a Samorządowym Kolegium Odwoławczym w Siedlcach w przedmiocie wskazania organu właściwego do stwierdzenia nieważności decyzji udzielającej pozwolenia na wytwarzanie odpadów postanawia: wskazać Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Siedlcach jako organ właściwy w sprawie.

Uzasadnienie

Minister Klimatu i Środowiska zwrócił się do Naczelnego Sądu Administracyjnego z wnioskiem o rozstrzygnięcie negatywnego sporu kompetencyjnego pomiędzy Samorządowym Kolegium Odwoławczym w Siedlcach a Ministrem Klimatu i Środowiska w przedmiocie wskazania organu właściwego do stwierdzenia nieważności decyzji Starosty Garwolińskiego z dnia 14 marca 2013 r. nr RŚ.6220.2.2013 zmienionej decyzjami Starosty Garwolińskiego: z dnia 9 lutego 2016 r. nr RŚ.6220.3.2016.EK, z dnia 28 lipca 2016 r. nr RŚ.6220.10.2016.EK i z dnia 26 października 2017 r. nr RŚ.6220.6.2017.EK, udzielającej pozwolenia na wytwarzanie odpadów w instalacji do mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów innych niż niebezpieczne, zlokalizowanej w miejscowości [...], uwzględniającego warunki przetwarzania odpadów.

W uzasadnieniu wniosku Minister powołał się na treść art. 45 ust. 4-8 oraz art. 43 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, w brzmieniu obowiązującym w dacie wydania przedmiotowej decyzji Starosty Garwolińskiego z dnia 14 marca 2013 r. i wskazał, że decyzja ta nie zawiera obligatoryjnego elementu – rocznej mocy przerobowej instalacji lub urządzenia, czym wprost narusza przepis art. 43 ust. 2 pkt 3 ustawy o odpadach i może to stanowić wadę nieważności. Powyższe zostało ujawnione w toku postępowania odwoławczego prowadzonego przez Ministra Klimatu i Środowiska od decyzji Marszałka Województwa Mazowieckiego z dnia 17 listopada 2021 r. – wydanej na skutek wniosku firmy E. o zmianę decyzji Starosty Garwolińskiego z dnia 14 marca 2013 r. udzielającej zezwolenia na zbieranie odpadów – umarzającej w całości jako bezprzedmiotowe postępowanie w sprawie zmiany decyzji Starosty z dnia 14 marca 2013 r.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00