Orzeczenie
Wyrok NSA z dnia 14 marca 2023 r., sygn. III FSK 2216/21
Wznowienie postępowania sądowoadministracyjnego
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Dominik Gajewski (sprawozdawca), Sędzia NSA Jacek Pruszyński, Sędzia WSA (del.) Bogusław Woźniak, po rozpoznaniu w dniu 14 marca 2023 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej T.S.A. z siedzibą w W. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Szczecinie z dnia 6 marca 2020 r. sygn. akt I SA/Sz 755/19 w sprawie ze skargi T. S.A. z siedzibą w W. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie z dnia 29 lipca 2019 r. nr SKO/KD/400/2356/2019 w przedmiocie wznowienia postępowania w sprawie podatku od nieruchomości za 2015 r. oddala skargę kasacyjną.
Uzasadnienie
Zaskarżonym wyrokiem z dnia 27 lutego 2020 r. sygn. akt I SA/Sz 755/19 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie oddalił skargę T. S.A. z siedzibą w W. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie z dnia 29 lipca 2019 r. nr SKO/KD/400/2356/2019 w przedmiocie uchylenia decyzji ostatecznej w sprawie stwierdzenia nadpłaty w podatku od nieruchomości za 2015 r., po wznowieniu postępowania.
Od powyższego wyroku Spółka wniosła skargę kasacyjną zarzucając naruszenie przepisów postępowania; które mogło mieć istotny wpływ na wynik sprawy, a to:
- art. 141 § 4 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz.U. z 2019 r., poz. 2325 ze zm., dalej: p.p.s.a.). w zw. z art. 3 § 1 p.p.s.a. - przez nieodniesienie się w uzasadnieniu do wszystkich zarzutów skargi i tym samym niewywiązanie się z obowiązku dokonania pełnej kontroli zgodności z prawem zaskarżonego aktu administracyjnego;
- art. 145 § 1 pkt 1 lit. c) p.p.s.a. w zw. z art. 122, art. 191 i art. 210 § 1 pkt 6 i § 4 Ordynacji podatkowej przez utrzymanie w mocy decyzji Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie wydanej z naruszeniem powyższych przepisów postępowania podatkowego, polegających na nieuwzględnieniu okoliczności, iż w decyzji ostatecznej w sprawie stwierdzenia nadpłaty w podatku od nieruchomości za 2009 r. uznano, że sporne kontenery telekomunikacyjne posiadają cechy budynku;
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right