Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Postanowienie NSA z dnia 24 sierpnia 2020 r., sygn. I OSK 3687/18

Odrzucenie skargi

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Czesława Nowak-Kolczyńska po rozpoznaniu w dniu 24 sierpnia 2020 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej M. P. od postanowienia Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach z dnia 29 maja 2018 r. sygn. akt IV SAB/Gl 337/17 o odrzuceniu skargi M.P. na bezczynność Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Katowicach w przedmiocie przedłożenia propozycji służby postanawia: oddalić skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach postanowieniem z 29 maja 2018 r. odrzucił skargę M. P. na bezczynność Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Katowicach w zakresie przedstawienia propozycji służby w Służbie Celno-Skarbowej. Jak wywodziła skarżąca, obowiązek ten wynikał z art. 165 ust. 7 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. - Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. poz. 1948, ze zm., dalej: p.w.KAS).

Odrzucając skargę na podstawie art. 58 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2017 r. poz. 1369, ze zm., dalej: p.p.s.a.) Sąd I instancji uznał, że ustawodawca pozostawił organom autonomiczne prawo decydowania o tym, czy danej osobie zostanie złożona propozycja dalszego zatrudnienia, czy też służby oraz nie nałożył obowiązku ich przedłożenia. Z tego powodu nie sposób zwalczać bezczynności organu, kiedy mamy do czynienia z sytuacją, gdy organ po myśli art. 165 ust. 7 p.w.KAS nie miał obowiązku podjęcia działania w danej formie i w określonym trybie. Zdaniem Sądu, nieprzedstawienie skarżącej propozycji służby nie stanowi żadnego z przypadków ustalonych w art. 3 § 2 pkt 8 i 9 p.p.s.a. Właściwość sądu administracyjnego w tej sprawie nie wynika również z żadnego przepisu szczególnego, zwłaszcza art. 3 § 3 p.p.s.a.

W skardze kasacyjnej wniesionej od powyższego postanowienia M. P., reprezentowana przez adwokata, zarzuciła naruszenie następujących przepisów prawa:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00