Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 13 kwietnia 2018 r., sygn. I OSK 2269/17

Pomoc społeczna

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Wojciech Jakimowicz sędzia NSA Małgorzata Borowiec sędzia del. WSA Agnieszka Miernik (spr.) Protokolant sekretarz sądowy Olga Grzelak po rozpoznaniu w dniu 13 kwietnia 2018 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej Wojewody [...] od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 28 czerwca 2017 r. sygn. akt II SA/Wa 513/17 w sprawie ze skargi T.M. na decyzję Wojewody [...] z dnia [...] stycznia 2015 r. nr [...] w przedmiocie odmowy przyznania prawa do zasiłku dla bezrobotnych oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie wyrokiem z 28 czerwca 2017 r. sygn. akt II SA/Wa 513/17, po rozpoznaniu skargi T. M., uchylił decyzję Wojewody [...] z [...] stycznia 2015 r. nr [...]oraz decyzję Starosty [...] z [...] grudnia 2014 r. nr [...] w przedmiocie przyznania zasiłku dla bezrobotnych.

W uzasadnieniu wyroku Sąd przedstawił następujący stan faktyczny i prawny sprawy:

T. M. została zarejestrowana jako bezrobotna [...] grudnia 2014 r. w Powiatowym Urzędzie Pracy w [...]. Decyzją z tej samej daty nr [...] Starosta [...] orzekł o uznaniu jej za osobę bezrobotną oraz o odmowie przyznania prawa do zasiłku dla bezrobotnych.

Wojewoda [...] zaskarżoną decyzją, wydaną na podstawie art. 138 §1 pkt 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 poz. 267 ze zm.), powoływanej dalej jako "K.p.a.", i art. 71 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2013 r. poz. 674 ze zm.), nie uwzględnił odwołania T. M. i utrzymał w mocy powyższą decyzję. W jej uzasadnieniu wskazał, że nie legitymuje się ona okresem 18 miesięcy w ciągu 365 dni poprzedzających rejestrację uprawniającym do przyznania prawa do zasiłku. Uwzględnieniu podlegało tylko zatrudnienie w październiku, listopadzie i grudniu 2013 r., bowiem tylko w tych miesiącach uzyskiwała wynagrodzenie w wysokości co najmniej minimalnego wynagrodzenia za pracę. To zaś daje tylko 92 dni. W jego ocenie decydujące znaczenie ma wysokość uzyskiwanego wynagrodzenia, nie zaś fakt zatrudnienia w niepełnym wymiarze czasu pracy (na pół etatu).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00