Wyrok NSA z dnia 14 sierpnia 2018 r., sygn. II FSK 2234/16
Jeśli spółka korzysta z dwóch lub więcej zezwoleń na terenie tej samej specjalnej strefy ekonomicznej, to może sumować limity pomocy publicznej, czyli zwolnienia z podatku.
Gazeta Prawna nr 160/2018
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący - Sędzia NSA Tomasz Kolanowski, Sędzia NSA Stefan Babiarz (sprawozdawca), Sędzia NSA Grażyna Nasierowska, Protokolant Piotr Stępień, po rozpoznaniu w dniu 14 sierpnia 2018 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach działającego z upoważnienia Ministra Finansów od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu z dnia 14 kwietnia 2016 r. sygn. akt I SA/Wr 71/16 w sprawie ze skargi Q.sp. z o.o. z siedzibą w S. na interpretację indywidualną Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach działającego z upoważnienia Ministra Finansów z dnia 29 września 2015 r. nr IBPB-1-2/4510-287/15/AP w przedmiocie podatku dochodowego od osób prawnych
1) oddala skargę kasacyjną,
2) zasądza od Szefa Krajowej Administracji Skarbowej na rzecz Q.sp. z o.o. z siedzibą w S.kwotę 360 (słownie: trzysta sześćdziesiąt) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
1. Wyrokiem z dnia 14 kwietnia 2016 r., Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu uwzględnił skargę Q.sp. z o.o. z siedzibą w S. (zwaną dalej spółką) na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia 29 września 2015 r. w przedmiocie podatku dochodowego od osób prawnych.
2. Ze stanu sprawy przyjętego przez sąd I instancji wynika, że we wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej strona wskazała, iż prowadzi działalność gospodarczą w zakresie produkcji materiałów budowlanych na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej (dalej: SSE). W dniu 8 grudnia 2004 r. spółka otrzymała zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie SSE. Wymienione wyżej zezwolenie ustaliło następujące warunki prowadzenia działalności gospodarczej. To zezwolenie było wielokrotnie zmieniane. W konsekwencji, spółka kontynuuje rozwój działalności w SSE i ponosi w tym celu dalsze wydatki inwestycyjne związane z inwestycją objętą zezwoleniem z 2004 r., ponad minimalną kwotę wskazaną w zezwoleniu.