Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 22 lutego 2017 r., sygn. II OSK 1501/15

Procedura związana z uchwaleniem planu miejscowego nie kończy się z chwilą podjęcia przez radę gminy uchwały w tym przedmiocie, lecz dopiero po przekazaniu wojewodzie przez właściwy organ gminy uchwały z załącznikami w formie dokumentu elektronicznego.

Teza od Redakcji

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Teresa Kobylecka Sędziowie Sędzia NSA Robert Sawuła Sędzia del. WSA Krzysztof Dziedzic (spr.) Protokolant asystent sędziego Julia Słomińska po rozpoznaniu w dniu 22 lutego 2017 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej sprawy ze skargi kasacyjnej Rady Miejskiej w W. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 27 lutego 2015 r. sygn. akt IV SA/Wa 2387/14 w sprawie ze skargi Wojewody Mazowieckiego na uchwałę Rady Miejskiej w W. z dnia [...] maja 2014 r. nr [...] w przedmiocie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego 1) oddala skargę kasacyjną, 2) zasądza od Gminy W. na rzecz Wojewody Mazowieckiego 120 (sto dwadzieścia) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie wyrokiem z dnia 27 lutego

2015 r., sygn. akt IV SA/Wa 2387/14 stwierdził nieważność uchwały Rady Miejskiej w W. z dnia [...] maja 2014 r., nr [...] w przedmiocie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.

Wyrok został wydany w następującym stanie faktycznym i prawnym:

W dniu 29 maja 2014 r. Rada Miejska w W. podjęła uchwałę Nr XXXVIII-48/2014 w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego pn. "Tereny obsługi technicznej gminy wraz z przyległymi terenami usługowo - produkcyjnymi we wsi [...]".

Skargę na powyższą uchwałę wniósł Wojewoda Mazowiecki, który zarzucił naruszenie przepisów:

I. art. 15 ust. 1, art. 15 ust. 2 pkt 7 i pkt 9 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2012 r. poz. 647 ze zm. - dalej jako u.p.z.p.) oraz § 2 pkt 6, § 4 pkt 2, pkt 3 i pkt 7 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie wymaganego zakresu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. Nr 164 poz. 1587) w zw. z art. 881 ust. 1 pkt 1, pkt 2 i pkt 3 oraz art. 40 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2012 r. poz. 145 ze zm.) oraz art. 122 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 ze zm.) i § 2 ust. 1 pkt 4 i ust. 2 rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie składowisk odpadów (Dz. U. z 2013 r. poz. 523), poprzez dopuszczenie terenów pod obsługę gospodarki odpadami (w tym pod lokalizację składowisk odpadów) i pod obsługę infrastruktury technicznej (teren 1IO/IT) oraz pod budowle i urządzenia służące gospodarce rolnej lub ogrodniczej (tereny: 1R/Z, 2R/Z), na obszarach szczególnego zagrożenia powodzią oraz przepisów § 6 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Nr 3 Wojewody Mazowieckiego z dnia 13 lutego 2007 r. w sprawie Warszawskiego Obszaru Chronionego Krajobrazu, poprzez dopuszczenie na terenie 1IO/IT, lokalizacji składowiska odpadów w granicach Warszawskiego Obszaru Chronionego Krajobrazu;

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00