Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 16 marca 2017 r., sygn. I GSK 353/15

Zaspawanie punktów kotwiących służących do montażu tylnej kanapy i pasów bezpieczeństwa, które to spawy mogą być usunięte przy pomocy szlifierki kontowej, nie pozbawia samochodu cechy charakteryzującej pojazdy klasyfikowane pod pozycją 8703. Jedynie trwałe usunięcie tych punktów, np. poprzez ich wycięcie, skutkuje utratą przez pojazd tej cechy.

Teza urzędowa

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Henryk Wach Sędzia NSA Dariusz Dudra (spr.) Sędzia del. WSA Marek Sachajko Protokolant asystent sędziego Patrycja Czubała po rozpoznaniu w dniu 16 marca 2017 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej D.W. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 5 grudnia 2014 r., sygn. akt V SA/Wa 816/14 w sprawie ze skargi D.W. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w Warszawie z dnia [...] stycznia 2014 r., nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego oddala skargę kasacyjną

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie wyrokiem z dnia 5 grudnia 2014 r. (sygn. akt V SA/Wa 816/14) oddalił skargę Dariusza W. (prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą P.) na decyzję Dyrektora Izby Celnej w Warszawie z dnia [...] stycznia 2014 r. nr [...] w przedmiocie określenia zobowiązania podatkowego w podatku akcyzowym.

Sąd I instancji orzekał w następującym stanie faktycznym:

Dariusz W. w dniu 19 sierpnia 2009 r. zakupił w państwie członkowskim (Niemcy) pojazd marki AUDI A6 3.0 TDI DPF Avant Quattro Tiptronic, o numerze nadwozia VIN: [...], rok produkcji 2005. pojemność silnika 2.967 cm3, za kwotę 13.983.82 euro. Pojazd został po raz pierwszy dopuszczony do ruchu drogowego (zarejestrowany) w państwie członkowskim, w dniu 22 lipca 2005 r. jako samochód osobowy, kategorii homologacyjnej M1 (osobowy - "PKW Geschlossen"), zgodnie z europejską homologacją typu nr el*2001/116*0254*06.

Jak wynika ze znajdujących się w aktach sprawy niemieckich badań technicznych, niemieckiego dowodu rejestracyjnego (Teil I) i karty pojazdu (Teil II), w dniu 14 września 2009 r. na terytorium Niemiec, podatnik dokonał przebudowy pojazdu AUDI A6 poprzez oddzielenie powierzchni ładunkowej od osobowej ścianką zamontowana za pierwszym rzędem siedzeń. Skarżący podniósł ponadto, że dokonał wypłaszczenia podłogi części towarowej, a miejsca mocowań tylnych foteli i pasów bezpieczeństwa zostały zaspawane, zaś w tylnej części zdemontowano elementy zwiększające komfort podróżowania (wyposażenie kojarzone z przewozem osób). Dokonana przebudowa spowodowała zmianę kategoryzacji pojazdu w rozumieniu przepisów o ruchu drogowym z samochodu osobowego na pojazd ciężarowy z nadwoziem zamkniętym. Europejska homologacja nie uległa zmianie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00