Wyrok NSA z dnia 15 marca 2017 r., sygn. II GSK 1504/15
Błędna wykładnia polega na mylnym rozumieniu treści określonej normy prawnej. Przyjęcie zaś, że opisana działalność stanowi naruszenie określonych przepisów prawa ma walor ustaleń faktycznych, które nie mogą być skutecznie podważane zarzutem naruszenia prawa materialnego.
Teza od Redakcji
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Maria Jagielska Sędzia NSA Wojciech Kręcisz Sędzia del. WSA Barbara Mleczko-Jabłońska (spr.) Protokolant starszy asystent sędziego Michał Stępkowski po rozpoznaniu w dniu 15 marca 2017 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej [A.] S.A. w K. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 18 listopada 2014 r. sygn. akt VI SA/Wa 1288/14 w sprawie ze skargi [A.] S.A. w K. na decyzję Głównego Inspektora Farmaceutycznego z dnia [...] lutego 2014 r. nr [...] w przedmiocie nakazu dostosowania działalności do wymagań dotyczących obrotu produktami leczniczymi 1. oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od [A.] S.A. w K. na rzecz Głównego Inspektora Farmaceutycznego 180 (sto osiemdziesiąt) złotych tytułem kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
I
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie wyrokiem z dnia 18 listopada 2014 r., sygn. akt VI SA/Wa 1288/14 oddalił skargę [A.] S.A. z siedzibą w K. na decyzję Głównego Inspektora Farmaceutycznego z dnia [...] lutego 2014 r. w przedmiocie nakazu dostosowania działalności do wymagań dotyczących obrotu produktami leczniczymi.
Przedstawiając stan sprawy Sąd I instancji wskazał, że pismem z dnia 27 czerwca 2013 r. Mazowiecki Wojewódzki Inspektor Farmaceutyczny wszczął postępowanie administracyjne wobec [A.] S.A. co do nieprawidłowości stwierdzonych podczas kontroli planowej problemowej z zawiadomieniem w zakresie prawidłowości prowadzenia obrotu produktami leczniczymi i ich wydawania, przeprowadzonej w dniach: 19 kwietnia - 8 maja 2013r. w [...].
W toku kontroli ujawniono, że:
-dostawy produktów leczniczych z innych podmiotów lub hurtowni farmaceutycznych dostarczane są do jednostki organizacyjnej podmiotu, tj. do [A.] S.A zamiast bezpośrednio do sklepów ogólnodostępnych;