Wyrok NSA z dnia 30 grudnia 2016 r., sygn. I OSK 2103/16
Pewność strony składającej środek odwoławczy co do jego skutków zawsze należy oceniać przez pryzmat jej subiektywnych odczuć. Sprawa będąca przedmiotem ponownej oceny wskutek wniesionego odwołania, może zostać bowiem rozstrzygnięta przez organ odwoławczy w różny sposób (pozytywnie dla strony, tj. zgodnie z jej oczekiwaniami bądź negatywnie dla niej, w oparciu o obowiązujące przepisy prawa.
Teza od Redakcji
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Marek Stojanowski (spr.) Sędziowie: Sędzia NSA Jan Paweł Tarno Sędzia del. WSA Marian Wolanin po rozpoznaniu w dniu 30 grudnia 2016 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej M. M. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Kielcach z dnia 16 marca 2016 r. sygn. akt II SA/Ke 1/16 w sprawie ze skargi M. M. na decyzję Wojewody Świętokrzyskiego z dnia [...] października 2015 r. znak [...] w przedmiocie utraty statusu osoby bezrobotnej oddala skargę kasacyjną
Uzasadnienie
UZASADIENIE
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach wyrokiem z dnia 16 marca 2016 r. sygn. akt II SA/Ke 1/16 oddalił skargę M.M. (dalej, jako: "skarżący") na decyzję Wojewody Świętokrzyskiego z dnia [...] października 2015 r. znak [...] w przedmiocie utraty statusu osoby bezrobotnej.
Powyższy wyrok zapadł w następującym stanie faktycznym i prawnym sprawy.
Starosta W. decyzją z dnia [...] sierpnia 2015 r. orzekł w stosunku do M. M. o utracie statusu osoby bezrobotnej, na podstawie art. 33 ust. 4 pkt 7 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2015 r. poz. 149 ze zm.).
Decyzją z [...] października 2015 r. Wojewoda Świętokrzyski po rozpatrzeniu odwołania M.M. od ww. decyzji, utrzymał w mocy zaskarżoną decyzję.
W uzasadnieniu Wojewoda wskazał, że M. M. w dniu [...] lutego 2015 r. został zarejestrowany w Powiatowym Urzędzie Pracy we W. W tym dniu otrzymał "Informację dla osób rejestrujących się w powiatowym urzędzie pracy", zawierającą m.in. informacje o prawach i obowiązkach bezrobotnego oraz okolicznościach powodujących utratę statusu osoby bezrobotnej oraz, że w przypadku przerwania z własnej winy innej formy pomocy określonej w ustawie zostanie pozbawiony statusu bezrobotnego na okres odpowiednio 120, 180, 270 dni, w zależności od liczby przerwania form pomocy, którymi został objęty przez PUP. W omawianej informacji zawarto również pouczenie dotyczące form usprawiedliwiania nieobecności w wyznaczonym terminie, w tym o konieczności przedstawienia zaświadczenia lekarskiego w przypadku choroby bądź opieki nad chorym członkiem rodziny. Skarżący potwierdził własnoręcznym podpisem zapoznanie się z treścią omawianego dokumentu oraz otrzymanie jednego egzemplarza.