Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 7 lipca 2016 r., sygn. I OSK 72/15

Pod pojęciem szeroko rozumianego majątku publicznego należy rozumieć także informacje o treść umów cywilnoprawnych dotyczących wykonywania władztwa nad majątkiem organu samorządu terytorialnego.

Teza od Redakcji

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący sędzia NSA Małgorzata Jaśkowska (spr.), Sędzia NSA Wiesław Morys, Sędzia del. WSA Arkadiusz Blewązka, Protokolant starszy inspektor sądowy Joanna Drapczyńska, po rozpoznaniu w dniu 7 lipca 2016 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej Burmistrza Miasta i Gminy S. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie z dnia 26 czerwca 2014 r. sygn. akt II SAB/Kr 113/14 w sprawie ze skargi M. H. na bezczynność Burmistrza Miasta i Gminy S. w przedmiocie udzielenia informacji publicznej oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Zaskarżonym wyrokiem z dnia 26 czerwca 2014 r. (sygn. akt II SAB/Kr 113/14) Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie zobowiązał Burmistrza Miasta i Gminy S. do wydania aktu lub dokonania czynności w zakresie punktu II wniosku M. H. z dnia 19 lutego 2014 r. (pkt I) oraz stwierdził, że bezczynność nie miała miejsca z rażącym naruszeniem prawa (pkt III), zaś w pozostałym zakresie oddalił skargę (pkt II) i zasądził na rzecz skarżącego 100 złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania (pkt IV).

Sąd I instancji orzekał w następującym stanie sprawy.

W piśmie z dnia 31 grudnia 2013 r. M. H. - redaktor naczelny portalu "I." wystąpił do Burmistrza Miasta i Gminy S. o publikację w Biuletynie Informacji Publicznej lub przesłanie w formie elektronicznej centralnego rejestru umów zawartych przez Gminę w latach 2012-2013.

W dniu 10 stycznia 2014 r. organ przesłał wnioskodawcy żądane przez niego rejestry w elektronicznym formacie pdf.

Pismem z dnia 13 stycznia 2014 r. M. H. wniósł o udostępnienie wspomnianych rejestrów w formie edytowanego arkusza kalkulacyjnego, a także o ujawnienie wartości każdej z wymienionych umów. W odpowiedzi z dnia 15 stycznia 2014 r. Burmistrz wyjaśnił, że nie prowadzi Centralnego Rejestru Umów w żądanej formie, wskazał ponadto, że informacje dotyczące umów zawieranych w trybie zamówień publicznych są umieszczane w BIP. W dniu 16 stycznia 2016 r. wnioskodawca zwrócił się z pytaniem m.in. o informacje, czy rejestr umów jest prowadzony w formie elektronicznej, a jeśli tak, za pomocą jakiego programu jest tworzony. W piśmie z dnia 24 stycznia 2014 r. organ powiadomił M. H., że rejestry prowadzone są w programie Microsoft Excel i zawierają informacje przedstawione w przesłanych mu wcześniej skanach.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00