Orzeczenie
Wyrok NSA z dnia 4 sierpnia 2016 r., sygn. I GSK 1902/14
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Ludmiła Jajkiewicz Sędziowie NSA Zofia Przegalińska (spr.) Henryk Wach Protokolant Magdalena Sagan po rozpoznaniu w dniu 4 sierpnia 2016 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej W. K. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu z dnia 14 sierpnia 2014 r. sygn. akt I SA/Wr 1671/14 w sprawie ze skargi W. K. na decyzję Dyrektora Izby Celnej we W. z dnia [...] kwietnia 2014 r. nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego 1) oddala skargę kasacyjną; 2) zasądza od W. K. na rzecz Dyrektora Izby Celnej we W. kwotę 600 (sześćset) złotych tytułem kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu wyrokiem z dnia 14 sierpnia 2014 r., sygn. akt I SA/Wr 1671/14, działając na podstawie art. 151 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (tekst jednolity: Dz. U. z 2012 r., poz. 270 ze zm.; dalej: p.p.s.a.) oddalił skargę W. K. na decyzję Dyrektora Izby Celnej we Wrocławiu z dnia [...] kwietnia 2014 r. w przedmiocie podatku akcyzowego.
Przedstawiając stan sprawy Sąd I instancji podał, że Naczelnik Urzędu Celnego we Wrocławiu (dalej: organ podatkowy pierwszej instancji) decyzją z dnia [...] marca 2014 r., określił podatnikowi zobowiązanie podatkowe w podatku akcyzowym w kwocie 4141,00 złotych z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia samochodu osobowego marki Mercedes VITO 111 CDI o numerze nadwozia [...], rok produkcji 2003, pojemność silnika 2148 cm3.
W wyniku przeprowadzonego postępowania ustalono, że pojazd na terenie Niemiec zarejestrowany był jako samochód ciężarowy z 2 miejscami siedzącymi. Datę przemieszczenia pojazdu z terytorium państwa członkowskiego na terytorium kraju przyjęto na 30 kwietnia 2009 r. na podstawie informacji pochodzącej od podatnika. Po raz pierwszy w Polsce pojazd został zarejestrowany 19 maja 2009 r. jako samochód ciężarowy z 3 miejscami siedzącymi. Pierwsze badanie techniczne w kraju przeprowadzone 12 maja 2009 r. stwierdzało, że przedmiotowy pojazd był samochodem ciężarowym typu VAN z 3 miejscami siedzącymi. Podczas drugiego badania technicznego, dokonanego 6 czerwca 2009 r., w dalszym ciągu oznaczono przedmiotowy pojazd jako samochód ciężarowy, ale z pięcioma miejscami siedzącymi. Z opisu zmian załączonego do zaświadczenia z badania technicznego wskazano, że w pojeździe zamontowano dodatkowe siedzenia zwiększając liczbę miejsc siedzących do 5. Siedzenia i pasy bezpieczeństwa zamontowano na fabrycznych punktach kotwiczenia, które pojazd posiadał, wykonano otwory okienne oraz tapicerkę, przesunięto przegrodę rozdzielającą część pasażerską od ładunkowej.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right