Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 4 sierpnia 2016 r., sygn. I GSK 1902/14

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Ludmiła Jajkiewicz Sędziowie NSA Zofia Przegalińska (spr.) Henryk Wach Protokolant Magdalena Sagan po rozpoznaniu w dniu 4 sierpnia 2016 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej W. K. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu z dnia 14 sierpnia 2014 r. sygn. akt I SA/Wr 1671/14 w sprawie ze skargi W. K. na decyzję Dyrektora Izby Celnej we W. z dnia [...] kwietnia 2014 r. nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego 1) oddala skargę kasacyjną; 2) zasądza od W. K. na rzecz Dyrektora Izby Celnej we W. kwotę 600 (sześćset) złotych tytułem kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu wyrokiem z dnia 14 sierpnia 2014 r., sygn. akt I SA/Wr 1671/14, działając na podstawie art. 151 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (tekst jednolity: Dz. U. z 2012 r., poz. 270 ze zm.; dalej: p.p.s.a.) oddalił skargę W. K. na decyzję Dyrektora Izby Celnej we Wrocławiu z dnia [...] kwietnia 2014 r. w przedmiocie podatku akcyzowego.

Przedstawiając stan sprawy Sąd I instancji podał, że Naczelnik Urzędu Celnego we Wrocławiu (dalej: organ podatkowy pierwszej instancji) decyzją z dnia [...] marca 2014 r., określił podatnikowi zobowiązanie podatkowe w podatku akcyzowym w kwocie 4141,00 złotych z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia samochodu osobowego marki Mercedes VITO 111 CDI o numerze nadwozia [...], rok produkcji 2003, pojemność silnika 2148 cm3.

W wyniku przeprowadzonego postępowania ustalono, że pojazd na terenie Niemiec zarejestrowany był jako samochód ciężarowy z 2 miejscami siedzącymi. Datę przemieszczenia pojazdu z terytorium państwa członkowskiego na terytorium kraju przyjęto na 30 kwietnia 2009 r. na podstawie informacji pochodzącej od podatnika. Po raz pierwszy w Polsce pojazd został zarejestrowany 19 maja 2009 r. jako samochód ciężarowy z 3 miejscami siedzącymi. Pierwsze badanie techniczne w kraju przeprowadzone 12 maja 2009 r. stwierdzało, że przedmiotowy pojazd był samochodem ciężarowym typu VAN z 3 miejscami siedzącymi. Podczas drugiego badania technicznego, dokonanego 6 czerwca 2009 r., w dalszym ciągu oznaczono przedmiotowy pojazd jako samochód ciężarowy, ale z pięcioma miejscami siedzącymi. Z opisu zmian załączonego do zaświadczenia z badania technicznego wskazano, że w pojeździe zamontowano dodatkowe siedzenia zwiększając liczbę miejsc siedzących do 5. Siedzenia i pasy bezpieczeństwa zamontowano na fabrycznych punktach kotwiczenia, które pojazd posiadał, wykonano otwory okienne oraz tapicerkę, przesunięto przegrodę rozdzielającą część pasażerską od ładunkowej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00