Orzeczenie
Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 14 sierpnia 2014 r., sygn. I SA/Wr 1671/14
Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Katarzyna Radom, Sędziowie: Sędzia WSA Daria Gawlak-Nowakowska (sprawozdawca), Sędzia WSA Ewa Kamieniecka, Protokolant: starszy sekretarz sądowy Barbara Głowaczewska, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 14 sierpnia 2014 r. sprawy ze skargi W. K. na decyzję Dyrektora Izby Celnej we W. z dnia [...] r., nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego samochodu osobowego skargę oddala
Uzasadnienie
Przedmiotem skargi W. K. (dalej: skarżący, podatnik) jest decyzja Dyrektora Izby Celnej we W. (dalej: organ odwoławczy) z dnia [...] r., nr [...], uchylająca w całości decyzję Naczelnika Urzędu Celnego we Wrocławiu (dalej: organ podatkowy pierwszej instancji) z dnia [...] r., nr [...] i określająca podatnikowi zobowiązanie podatkowe w podatku akcyzowym w kwocie 4.117,00 złotych z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia samochodu osobowego marki [...] o numerze nadwozia [...] , rok produkcji 2003, pojemność silnika 2148 cm3.
W przeprowadzonym wobec skarżącego postępowaniu podatkowym, wszczętym z urzędu, organ podatkowy pierwszej instancji ustalił, że wymieniony samochód marki [...] skarżący zakupił na terenie Niemiec w dniu 6 kwietnia 2009 r. za kwotę 5.079,00 euro. Pojazd na terenie Niemiec zarejestrowany był jako samochód ciężarowy ( [...] ) z dwoma miejscami siedzącymi. Datę przemieszczenia pojazdu z terytorium państwa członkowskiego na terytorium kraju przyjęto na 30 kwietnia 2009 r. tj. na ostatni dzień miesiąca, w którym, według oświadczenia podatnika złożonego w toku kontroli, przewieziono auto do Polski. Po raz pierwszy w Polsce pojazd został zarejestrowany 19 maja 2009 r. jako samochód ciężarowy z trzema miejscami siedzącymi.
Pierwsze badanie techniczne w kraju przeprowadzone 12 maja 2009 r. stwierdzało, że przedmiotowy pojazd był samochodem ciężarowym typu VAN z trzema miejscami siedzącymi. Podczas drugiego badania technicznego, dokonanego 6 czerwca 2009 r., w dalszym ciągu oznaczono przedmiotowy pojazd jako samochód ciężarowy, ale z pięcioma miejscami siedzącymi. Z opisu zmian załączonego do zaświadczenia z badania technicznego wskazano, że w pojeździe zamontowano dodatkowe siedzenia zwiększając liczbę miejsc siedzących do 5. Siedzenia i pasy bezpieczeństwa zamontowano na fabrycznych punktach kotwiczenia, które pojazd posiadał, wykonano otwory okienne oraz tapicerkę, przesunięto przegrodę rozdzielającą część pasażerską od ładunkowej.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right