Wyrok NSA z dnia 25 sierpnia 2016 r., sygn. II GSK 589/15
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Janusz Drachal (spr.) Sędzia NSA Andrzej Skoczylas Sędzia del. WSA Małgorzata Grzelak Protokolant Magdalena Sagan po rozpoznaniu w dniu 25 sierpnia 2016 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej Spółki A [sp. z o.o. w Ł.] od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 14 października 2014 r. sygn. akt VI SA/Wa 1000/14 w sprawie ze skargi Spółki A na decyzję Głównego Inspektora Farmaceutycznego z dnia [...] stycznia 2014 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej za prowadzenie reklamy apteki 1) oddala skargę kasacyjną; 2) zasądza od Spółki A na rzecz Głównego Inspektora Farmaceutycznego kwotę 900 (dziewięćset) złotych tytułem kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
Wyrokiem z dnia 14 października 2014 r. sygn. akt VI SA/Wa 1000/14 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił skargę Spółki A [sp. z o.o. z siedzibą w Ł.] na decyzję Głównego Inspektora Farmaceutycznego z dnia [...] stycznia 2014 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej.
Sąd pierwszej instancji orzekał w następującym stanie faktycznym i prawnym.
Pismem z dnia 11 września 2013 r. Dolnośląski Wojewódzki Inspektor Farmaceutyczny we Wrocławiu poinformował Spółkę A o wszczęciu postępowania administracyjnego w przedmiocie nakazu zaprzestania prowadzenia reklamy apteki ogólnodostępnej o nazwie [...], zlokalizowanej we Wrocławiu przy ul. [...] i jej działalności - polegającej na uczestnictwie tej apteki w programie "Program 60+" oraz nałożenia kary pieniężnej.
W odpowiedzi, pismem z dnia 14 października 2013 r. Spółka poinformowała organ, że program "60+" nie funkcjonuje we wskazanej aptece. Jednocześnie przedstawiała dokument potwierdzający rezygnację z uczestnictwa w tym programie z dniem 30 września 2013 r.
Decyzją z dnia [...] listopada 2013 r. nr [...] Dolnośląski Wojewódzki Inspektor Farmaceutyczny we Wrocławiu umorzył postępowanie administracyjne w części dotyczącej nakazania Spółce A zaprzestania prowadzenia reklamy apteki ogólnodostępnej, polegającej na uczestnictwie w programie lojalnościowym program "60+" oraz nałożył na Spółkę karę pieniężną w kwocie 9.000 zł.