Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 5 lutego 2014 r., sygn. II GSK 1918/12

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Cezary Pryca Sędzia NSA Czesława Socha Sędzia del. WSA Zbigniew Czarnik (spr.) Protokolant Partycja Kozłowska po rozpoznaniu w dniu 5 lutego 2014 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej Gminy B. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w W. z dnia 24 lipca 2012 r. sygn. akt V SA/Wa 709/12 w sprawie ze skargi Gminy B. na decyzję Zarządu Województwa M. z dnia [...] stycznia 2012 r. nr [...] w przedmiocie określenia kwoty przypadającej do zwrotu z tytułu realizacji projektu z naruszeniem obowiązujących procedur 1. uchyla zaskarżony wyrok i przekazuje sprawę do ponownego rozpoznania Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu w W.; 2. zasądza od Zarządu Województwa M. na rzecz Gminy B. 8 167 (osiem tysięcy sto sześćdziesiąt siedem) złotych tytułem kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w W. (dalej: WSA w W. lub Sąd I instancji) wyrokiem z dnia 24 lipca 2012 r., sygn. akt V SA/Wa 709/12 oddalił skargę Gminy B. na decyzję Zarządu Województwa M. z dnia [...] stycznia 2012 r., nr [...] określającą kwotę dotacji przypadającą do zwrotu z tytułu realizacji projektu z naruszeniem obowiązujących procedur.

I

Z uzasadnienia wyroku wynika, że Sąd I instancji przyjął za podstawę rozstrzygnięcia następujące ustalenia.

W dniu [...] stycznia 2009 r. w wyniku przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego została zawarta umowa nr [...] pomiędzy Gminą B. a firmą "B." Sp. z o.o w O. M. Przedmiotem umowy była budowa wielofunkcyjnego budynku dla potrzeb kultury w B. (§ 1 umowy). Termin zakończenia robót ustalono na dzień 31 maja 2010 r. (§ 3 ust. 2), a za datę wykonania zobowiązania uznano datę odbioru, stwierdzoną w protokole odbioru końcowego do dnia 30 czerwca 2010 r. (§ 3 ust. 2.2). Strony ustaliły, że opóźnienie terminu zakończenia budowy jest możliwe w przypadku działania siły wyższej, za którą uważa się zdarzenia o charakterze nadzwyczajnym, występujące po zawarciu umowy, których strony nie były w stanie przewidzieć w momencie jej zawierania, i których zaistnienie lub skutki uniemożliwiają wykonanie zawartej umowy zgodnie z jej treścią.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00