Orzeczenie
Wyrok NSA z dnia 15 października 2014 r., sygn. I FSK 1443/13
Przekazywanie wygranych nie jest elementem kompleksowej usługi marketingowej. Jest dostawą, która podlega odrębnemu opodatkowaniu.
Teza od Redakcji
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Danuta Oleś (sprawozdawca), Sędzia NSA Arkadiusz Cudak, Sędzia NSA Sylwester Marciniak, , Protokolant Janusz Bielski, po rozpoznaniu w dniu 15 października 2014 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej Ministra Finansów od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 2 kwietnia 2013 r. sygn. akt III SA/Wa 2626/12 w sprawie ze skargi N. P. Sp. z o. o. z siedzibą w W. na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia 25 kwietnia 2012 r. nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług 1) uchyla zaskarżony wyrok w całości, 2) oddala skargę, 3) zasądza od N. P. Sp. z o. o. z siedzibą w W. na rzecz Ministra Finansów kwotę 340 (trzysta czterdzieści) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
Wyrokiem z 2 kwietnia 2013 r., sygn. akt III SA/Wa 2626/12, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie uchylił zaskarżoną przez N. sp. z o.o. z siedzibą w W. interpretację indywidualną Ministra Finansów z 25 kwietnia 2012 r., wydaną w przedmiocie podatku od towarów i usług.
We wniosku o udzielenie indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego N. sp. z o.o. z siedzibą w W. (dalej jako "spółka") wskazała, że na podstawie zawartych umów świadczy na terytorium Polski kompleksowe usługi o charakterze marketingowym na rzecz polskich i zagranicznych kontrahentów. Usługi obejmują szereg różnorodnych działań marketingowych. W ramach tych usług spółka ponosi wydatki między innymi na upominki, nagrody, gadżety reklamowe oraz ulotki i prospekty reklamujące zleceniodawców lub ich produkty. Powyższe upominki, nagrody, gadżety reklamowe oraz ulotki i prospekty są następnie nieodpłatnie rozdawane lub w inny sposób nieodpłatnie dystrybuowane zgodnie z zakresem świadczonych przez spółkę usług. Wydatki te stanowią koszt uzyskania przychodu spółki z tytułu świadczonych przez spółkę usług. Spółka wystawiając faktury dla za wykonane usługi, w cenie tych usług uwzględnia również wartość towarów, które zostały wykorzystane w ramach akcji marketingowych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right