Wyrok NSA z dnia 16 stycznia 2013 r., sygn. II OSK 1695/11
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Andrzej Jurkiewicz Sędziowie Sędzia NSA Arkadiusz Despot - Mładanowicz (spr.) Sędzia del. WSA Aleksandra Łaskarzewska Protokolant asystent sędziego Justyna Rosińska po rozpoznaniu w dniu 16 stycznia 2013 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej [...] Sp. z o.o. z siedzibą w W. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 1 kwietnia 2011 r. sygn. akt VII SA/Wa 2317/10 w sprawie ze skargi [...] Sp. z o.o. z siedzibą w W. na decyzję M. Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego w W. z dnia [...] września 2010 r. nr [...] w przedmiocie nakazu rozbiórki oddala skargę kasacyjną
Uzasadnienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie wyrokiem z dnia 1 kwietnia 2011 r., sygn. akt VII SA/Wa 2317/10, oddalił skargę [...] Sp. z o.o. z siedzibą w W. na decyzję M. Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego z dnia [...] września 2010 r. nr [...] w przedmiocie nakazu rozbiórki.
Wyrok został wydany w następujących okolicznościach sprawy:
Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego [...] decyzją nr [...] z dnia [...] maja 2010 r., znak: [...], nakazał R. i G. M. rozbiórkę parkingu samochodowego znajdującego się na działce nr ewid. [...], położonej przy ul. [...] w W., wybudowanego bez wymaganego pozwolenia na budowę, ponieważ do dnia orzekania w I instancji zobowiązani nie przedłożyli żądanej dokumentacji.
M. Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego po rozpatrzeniu odwołania G. M., decyzją Nr [...] z dnia [...] września 2010r. uchylił w całości zaskarżoną w/w decyzję Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego [...] oraz poprzedzające ją postanowienie Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego [...] nr [...] z dnia [...] marca 2010 r., znak: [...] i przekazał sprawę do ponownego rozpatrzenia przez organ I instancji.
Podjęcie takiego rozstrzygnięcia organ uzasadnił tym, że postępowanie pierwszoinstancyjne, w wyniku którego została podjęta zaskarżona decyzja oraz poprzedzające ją postanowienie zostało przeprowadzone z istotnym naruszeniem podstawowych zasad procedury administracyjnej, co należy traktować, zdaniem organu odwoławczego, jako wadliwość mogącą mieć wpływ na wynik sprawy.