Orzeczenie
Wyrok NSA z dnia 10 stycznia 2013 r., sygn. I OSK 2029/11
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Małgorzata Jaśkowska (spr.), Sędzia NSA Janina Antosiewicz, Sędzia del. NSA Jacek Hyla, Protokolant starszy inspektor sądowy Kamil Wertyński, po rozpoznaniu w dniu 10 stycznia 2013 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej spółki A od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 16 maja 2011 r. sygn. akt II SA/Wa 643/11 w sprawie ze skargi spółki A na decyzję Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych z dnia [...] stycznia 2011 r. nr [...] w przedmiocie usunięcia uchybień w przetwarzaniu danych osobowych oddala skargę kasacyjną
Uzasadnienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie wyrokiem z dnia 16 maja 2011 r. sygn. akt II SA/Wa 643/11 oddalił skargę Spółki A na decyzję Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych z dnia [...] stycznia 2011 r. nr [...] w przedmiocie usunięcia uchybień w przetwarzaniu danych osobowych.
Wojewódzki Sąd Administracyjny za podstawę rozstrzygnięcia przyjął następujące ustalenia.
Decyzją z dnia [...] listopada 2010 r. nr [...] Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych (GIODO) na podstawie art. 104 § 1,art. 105 § 1 k.p.a., art. 12 pkt 2, art. 18 ust. 1 pkt 1 i art. 22 w zw. z art. 23 ust. 1 i art. 7 pkt 5 ustawy o ochronie danych osobowych, w pkt 1 nakazał spółce A usunięcie uchybień w procesie przetwarzania danych osobowych, poprzez: 1) zapewnienie opcjonalności w kwestii wyrażenia zgody na przetwarzanie przez klientów składających oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie dodatkowych danych osobowych odrębnie dla celów "statutowych, w celu świadczenia usług, w celu archiwizacji, a także sprzedaży produktów i usług oraz dla potrzeb działań marketingowych podejmowanych przez spółkę A samodzielnie" i odrębnie dla potrzeb działań marketingowych "podejmowanych we współpracy z innymi podmiotami, w szczególności takich jak: sprzedaż produktów i usług, przesyłanie informacji o nowych produktach i usługach, udział w konkursach, promocjach, akcjach promocyjnych z udziałem partnerów [...] (przyp. spółki A)" w terminie jednego miesiąca od dnia, w którym decyzja stanie się ostateczna; 2) zapewnienie opcjonalności w kwestii wyrażenia zgody na przetwarzanie przez klientów składających oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych w związku z udziałem w programie lojalnościowym [...], odrębnie od oświadczenia o akceptacji warunków Regulaminu programu, odrębnie na cele realizacji Programu oraz archiwizacji, odrębnie na przekazanie danych innym administratorom danych w przypadku, gdy wymaga tego rodzaj zamówionej nagrody lub udział w organizowanej wspólnie z partnerem akcji marketingowej lub akcji promocyjnej, odrębnie na otrzymywanie informacji handlowych w terminie jednego miesiąca od dnia, w którym decyzja stanie się ostateczna. W pkt 2 organ umorzył postępowanie w pozostałym zakresie obejmującym nieprawidłowości usunięte do dnia zakończenia postępowania.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right