Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 27 listopada 2013 r., sygn. II GSK 1239/12

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Andrzej Kisielewicz (spr.) Sędziowie NSA Ludmiła Jajkiewicz Małgorzata Korycińska Protokolant Mateusz Rogala po rozpoznaniu w dniu 27 listopada 2013 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej Gminy Miejskiej C. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w W. z dnia 25 stycznia 2012 r. sygn. akt V SA/Wa 1267/11 w sprawie ze skargi Gminy Miejskiej C. na decyzję Ministra Finansów z dnia [...] marca 2011 r. nr [...] w przedmiocie zobowiązania do zwrotu części oświatowej subwencji ogólnej oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Zaskarżonym wyrokiem z dnia 25 stycznia 2012 r. sygn. akt V SA/Wa 1267/11 Wojewódzki Sąd Administracyjny w W. oddalił skargę Gminy Miejskiej C. na decyzję Ministra Finansów z dnia [...] marca 2011 r. nr [...] w przedmiocie zobowiązania do zwrotu części oświatowej subwencji ogólnej na 2006 r.

Ze stanu faktycznego sprawy przyjętego przez Sąd I instancji wynika, że pismem z dnia [...] kwietnia 2010 r. Minister Edukacji Narodowej poinformował Ministra Finansów, że przeprowadzona przez Kuratorium Oświaty w G. kontrola w Zespole Szkół Publicznych w C. wykazała, że w roku szkolnym 2005/2006, w systemie informacji oświatowej podano wyższą od rzeczywistej liczbę uczniów posiadających stosowne orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego. W związku z powyższym Gmina otrzymała w 2006 r. subwencję wyższą od należnej o 555.872 zł, a zatem zaistniały przesłanki do wszczęcia postępowania administracyjnego w sprawie zwrotu nienależnie otrzymanej przez Gminę subwencji.

W toku postępowania Gmina poinformowała organ, że Dyrektor Zespołu Szkół Publicznych w C. wykazywał w systemie informacji oświatowej jako uczniów z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego również tych uczniów, którzy nie posiadali wprawdzie stosownych orzeczeń, natomiast posiadali opinie poradni psychologiczno-pedagogicznej lub orzeczenia o niepełnosprawności wystawione przez Powiatowe Zespoły do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności lub orzeczenia o stopniu niepełnosprawności. Zdaniem Gminy, zawyżenie liczby uczniów nie było tak duże, jak wykazano w protokole kontroli. Tym samym niższa winna być również kwota subwencji do zwrotu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00