Wyrok NSA z dnia 14 maja 2013 r., sygn. I GSK 109/12
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Krystyna Anna Stec (spr.) Sędziowie Jan Bała NSA Zofia Borowicz Protokolant Monika Majak po rozpoznaniu w dniu 7 maja 2013 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej L. Z. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w G. z dnia 21 września 2011 r. sygn. akt III SA/Gl 2197/10 w sprawie ze skargi L. Z. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w K. z dnia [...] lipca 2010 r. nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego 1. uchyla zaskarżony wyrok i przekazuje sprawę do ponownego rozpoznania Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu w G.; 2. zasądza od Dyrektora Izby Celnej w K. na rzecz L. Z. kwotę 2.000 (dwa tysiące) złotych tytułem kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w G. wyrokiem z 21 września 2011 r., sygn. akt III SA/Gl 2197/10, oddalił skargę L. Z. (dalej: skarżąca) na decyzję Dyrektora Izby Celnej w K. z dnia [...] lipca 2010 r., nr [...], w przedmiocie podatku akcyzowego.
Referując stan faktyczny sprawy, Sąd I instancji podał, że w trakcie kontroli podatkowej, w zakresie rozliczenia obrotu i sposobu wykorzystania oleju opałowego za okres od 1 stycznia 2006 r. do 31 grudnia 2006 r. ustalono, że skarżąca prowadziła działalność gospodarczą pod firmą S. P. L.W. Z., posiadała koncesję na obrót paliwami ciekłymi, zaś obrót olejem opałowym w 2006 r. przedstawiał się następująco: zakup - 13.155.129 l, sprzedaż - 12.978.497 l, zużycie na potrzeby własne - 9.650 l, stan magazynowy oleju opałowego na dzień 31 grudnia 2006 r. wynosił 209.164 l. Sprzedaż oleju opałowego dokumentowana była paragonami fiskalnymi oraz fakturami VAT. W przypadku faktur VAT płatności odbywały się w formie gotówki, bądź w formie przelewów bankowych. W kwietniu 2006 r. strona sprzedała olej opałowy w łącznej ilości 910.776 l. Sprzedaż odbywała się na podstawie paragonów fiskalnych oraz faktur VAT.
W czasie kontroli poddano kontroli i analizie oświadczenia i stwierdzono w części tych oświadczeń nieprawidłowości, tj. braki wymaganych elementów oświadczenia (nr NIP, nr PESEL, podpisów oraz adresów), jak również stwierdzono, że skarżąca nie przekazała do organu I instancji (Naczelnika Urzędu Skarbowego w C.) kopii wszystkich oświadczeń uzyskanych od nabywców oleju opałowego w kwietniu 2006r.