Orzeczenie
Wyrok NSA z dnia 24 kwietnia 2013 r., sygn. II GSK 194/12
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Henryk Wach Sędzia NSA Joanna Sieńczyło-Chlabicz Sędzia del. WSA Zbigniew Czarnik (spr.) Protokolant Beata Cisek-Chojnacka po rozpoznaniu w dniu 24 kwietnia 2013 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej Ministra Pracy i Polityki Społecznej od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w W. z dnia 21 października 2011 r. sygn. akt V SA/Wa 947/11 w sprawie ze skargi P. S.A. z siedzibą w B. na decyzję Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia [...] marca 2011 r. nr [...] w przedmiocie dofinansowania do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych oddala skargę kasacyjną
Uzasadnienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny W. wyrokiem z dnia 21 października 2011 r., sygn. akt V SA/Wa 947/11, po rozpoznaniu sprawy ze skargi "P." S.A. w B. na decyzję Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia [...] marca 2011 r., nr [...] w przedmiocie dofinansowania do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych uchylił zaskarżoną decyzję i zasądził od organu na rzecz skarżącej koszty postępowania sądowego.
I
Z uzasadnienia wyroku wynika, że Sąd pierwszej instancji przyjął za podstawę rozstrzygnięcia następujące ustalenia.
Wnioskiem z dnia [...] września 2010 r. spółka "P." wystąpiła do Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych o wypłatę miesięcznego dofinansowania do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych za sierpień 2010 r. Wniosek uzupełniła [...] października 2010 r. poprzez złożenie dokumentów w postaci sprawozdania finansowego za pierwsze półrocze 2010 r. (bilans, rachunek zysków i strat wraz z informacją dodatkową, prognozę sprawozdania finansowego na 2010 r., opis sytuacji gospodarczo-finansowej w okresie 2007-2010 i plan techniczno-ekonomiczny w okresie 2010-2013).
Decyzją z dnia [...] grudnia 2010 r., nr [...] Prezes Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych odmówił Spółce wypłaty miesięcznego dofinansowania do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych za sierpień 2010 r. Organ wskazał, że zgodnie z § 2 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc inną niż pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz. U. Nr 53, poz. 312 ze zm.) dalej powoływanego jako: "rozporządzenie z dnia 29 marca 2010 r." wnioskodawca zobowiązany jest przedstawić podmiotowi udzielającemu pomocy informacje dotyczące sytuacji ekonomicznej wnioskodawcy, w tym sprawozdania finansowe za okres 3 ostatnich lat obrotowych sporządzone zgodnie z przepisami o rachunkowości. Ze złożonych dokumentów finansowych oraz formularzy informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc inną niż pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie wynikało, że wartość niepokrytych strat spółki przekraczała 50% wysokości kapitału zarejestrowanego, w tym wysokość straty w ciągu ostatnich 12 miesięcy przewyższała 25 % wysokości tego kapitału. PFRON ocenił, że zgodnie z art. 48a ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (tekst jednolity: Dz. U. z 2008 r. Nr 14, poz. 92 ze zm.) dalej powoływanej jako u.r.z. pomoc nie mogła zostać udzielona ze względu na trudną sytuację ekonomiczną Spółki.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right