Orzeczenie
Wyrok NSA z dnia 15 stycznia 2013 r., sygn. I GSK 18/12
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Cezary Pryca Sędzia NSA Magdalena Bosakirska Sędzia del. WSA Ludmiła Jajkiewicz (sprawozdawca) Protokolant Dorota Gaj - Mizerska po rozpoznaniu w dniu 15 stycznia 2013 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej A.M. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w G. z dnia 27 września 2011 r. sygn. akt I SA/Gd 641/11 w sprawie ze skargi A.M. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w G. z dnia [...] maja 2011 r. nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego 1) oddala skargę kasacyjną, 2) zasądza od A.M. na rzecz Dyrektora Izby Celnej w G. kwotę 120 zł (sto dwadzieścia) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w G. wyrokiem z dnia 27 września 2011 r., sygn. akt I SA/Gd 641/11, oddalił skargę A.M. (prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą "A.") na decyzję Dyrektora Izby Celnej w G. z dnia [...] maja 2011 r., nr [...], w przedmiocie podatku akcyzowym z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego samochodu osobowego.
Z uzasadnienia wyroku wynika, że Sąd pierwszej instancji przyjął za podstawę rozstrzygnięcia następujące ustalenia.
A.M. w dniu [...] listopada 2009 r. złożył deklarację uproszczoną AKC-U z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego samochodu osobowego marki Daimler Chrysler, rok produkcji 2001 r., deklarując podstawę opodatkowania w wysokości 6.381,00 zł oraz podatek akcyzowy w kwocie 198,00 zł. Następnie podatnik dokonał zmian w/w deklaracji. Zaś w dniu [...] kwietnia 2010 r. złożył korektę ww. deklaracji. Ostatecznie wykazał podstawę opodatkowania w wysokości 6.381,00 zł, oraz podatek akcyzowy w kwocie 198,00 zł.
Naczelnik Urzędu Celnego w G. wezwał podatnika do zmiany wysokości zadeklarowanej podstawy opodatkowania lub wykazania przyczyn uzasadniających podanie jej w kwocie odbiegającej od średniej wartości rynkowej samochodu
na rynku polskim.
Podatnik przedstawił uzasadnienie twierdząc, że podstawą opodatkowania powinna być kwota, którą faktycznie zapłacił za nabyty w Niemczech samochód osobowy, nie zaś jego średnia wartość rynkowa na rynku polskim.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right