Orzeczenie
Wyrok NSA z dnia 7 listopada 2013 r., sygn. I FSK 1699/12
Analiza znaczenia pojęć "program" i "audycja" użytych w ustawie o radiofonii i telewizji, nie daje podstaw do przyjęcia stanowiska, że pod pojęciem produkcji programu telewizyjnego, o którym mowa w poz. 164 załącznika nr 3 do ustawy o VAT, należy rozumieć jedynie czynności określone w art. 4 pkt 6 u.r.t.
Teza od Redakcji
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Danuta Oleś (sprawozdawca), Sędzia NSA Arkadiusz Cudak, Sędzia NSA Ryszard Pęk, Protokolant Krzysztof Zaleski, po rozpoznaniu w dniu 7 listopada 2013 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej Ministra Finansów od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 14 września 2012 r., sygn. akt III SA/Wa 3121/11 w sprawie ze skargi "T." S. A. z siedzibą w W. na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia 12 lipca 2011 r., nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług oddala skargę kasacyjną.
Uzasadnienie
Przedmiotem skargi kasacyjnej jest wyrok z dnia 14 września 2012 r., sygn. akt III SA/Wa 3121/11, którym Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie uchylił zaskarżoną przez "T." S.A. z siedzibą w W. interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia 12 lipca 2011 r., wydaną w przedmiocie podatku od towarów i usług.
We wniosku o udzielenie interpretacji "T." S.A. z siedzibą w W. (dalej jako "spółka") wskazała, że w związku z prowadzoną działalnością, zawiera umowy z producentami zewnętrznymi, na podstawie których zleca realizację programów telewizyjnych, na które składają się poszczególne audycje telewizyjne takie jak teleturnieje, audycje publicystyczne, seriale telewizyjne, filmy dokumentalne, filmy fabularne i animowane, reportaże, audycje historyczne, kulturalne, sportowe, kulinarne, muzyczne, programy "talk-show", teatr telewizji itd.
Istotnymi warunkami takich umów jest zobowiązanie się producenta zewnętrznego do wyprodukowania na zlecenie spółki zamówionej audycji telewizyjnej oraz przeniesienie autorskich praw majątkowych do tej audycji na spółkę. Zasady wykorzystania tych praw przez spółkę określa umowa z producentem, przy czym podstawowym polem eksploatacji danej audycji (programu telewizyjnego) jest emisja telewizyjna.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right