Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 13 lutego 2013 r., sygn. II FSK 1219/11

O ile dane wynikające z ewidencji mają walor dokumentu urzędowego (art. 194 Ordynacji podatkowej), stanowiąc dowód tego co zostało w nich stwierdzone, to jednak w pewnych sytuacjach nie mogą mieć mocy absolutnej. Dane, na których organ podatkowy opiera wymiar podatku, muszą być ścisłe i precyzyjne, nie mogą zaś wynikać z interpretacji tego organu.

Teza od Redakcji

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Krzysztof Winiarski (sprawozdawca), Sędziowie: NSA Bogusław Dauter, del. NSA Zbigniew Romała, Protokolant Szymon Mackiewicz, po rozpoznaniu w dniu 13 lutego 2013 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej B. w Polsce z siedzibą w K. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Olsztynie z dnia 3 lutego 2011 r. sygn. akt I SA/Ol 1/11 w sprawie ze skargi B. w Polsce z siedzibą w K. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w E. z dnia 25 października 2010 r. nr [...] w przedmiocie podatku od nieruchomości za lata 2004-2005 1) uchyla zaskarżony wyrok w całości i przekazuje sprawę do ponownego rozpoznania Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu w Olsztynie, 2) zasądza od Samorządowego Kolegium Odwoławczego w E. na rzecz B. Oddział w P. z siedzibą w Krakowie kwotę 4.135 (cztery tysiące sto trzydzieści pięć) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Zaskarżonym wyrokiem z dnia 3 lutego 2011 r. sygn. akt I SA/Ol 1/11 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie oddalił skargi B. [...] na decyzje Samorządowego Kolegium Odwoławczego w E. z dnia 25 października 2010 r. w przedmiocie podatku od nieruchomości za 2004 i 2005 r.

Stan faktyczny sprawy przedstawia się następująco:

Dwiema decyzjami z dnia 26 maja 2010 r. Prezydent Miasta E. określił B. [...] - dalej jako "Spółka", zobowiązanie podatkowe w podatku od nieruchomości za kolejne lata, tj. 2004 i 2005 r. w kwotach odpowiednio: 61.589,40 zł. oraz 62.406,30 zł.

W uzasadnieniach podjętych rozstrzygnięć organ pierwszej instancji podał, że w dniu 5 stycznia 2010 r. Spółka złożyła wniosek o stwierdzenie nadpłaty podatku wraz z korektą deklaracji podatku od nieruchomości za wymienione okresy, w których - w odróżnieniu do pierwotnych deklaracji - nie wykazała do opodatkowania wartości gruntu zajętego pod pasy drogowe oraz zlokalizowanych na nim budowli drogowych, jako wyłączonych, jej zdaniem, od opodatkowania na podstawie art. 2 ust. 3 pkt 4 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 121, poz. 844 ze zm.) - dalej jako "u.p.o.l.".

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00