Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Postanowienie NSA z dnia 11 października 2012 r., sygn. II OSK 2420/12

Odrzucenie skargi

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Wojciech Mazur po rozpoznaniu w dniu 11 października 2012 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej S. C. od postanowienia Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu z dnia 3 lipca 2012 r. sygn. akt II SA/Po 289/12 w sprawie ze skargi S. C. na uchwałę Rady Miejskiej Gminy P. z dnia [...] lutego 2011 r., nr [...] w przedmiocie zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego postanawia: uchylić zaskarżone postanowienie i przekazać sprawę do ponownego rozpoznania Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu w Poznaniu.

Uzasadnienie

Zaskarżonym postanowieniem z dnia 3 lipca 2012 r., sygn. akt II SA/Po 289/12 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu odrzucił skargę S. C. na uchwałę Rady Miejskiej Gminy P. z dnia [...] lutego 2011r., nr [...] w przedmiocie zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego.

W uzasadnieniu Sąd I instancji przedstawił następujący stan faktyczny i prawny sprawy.

Pismem datowanym na dzień 26 marca 2012 r., złożonym bezpośrednio w biurze rady gminy w dniu 30 marca 2012 r. (k. 2 akt sąd.), S. C. wniósł skargę na uchwałę Rady Miejskiej Gminy P. z dnia [...] lutego 2011 r. Nr [...] w sprawie zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy P. (k. 1 akt adm. - tom V).

W odpowiedzi na skargę Rada Miejska Gminy P. - reprezentowana przez Przewodniczącą Rady, zastępowaną przez pełnomocnika procesowego -wniosła o odrzucenie skargi, ewentualnie jej oddalenie i zasądzenie kosztów postępowania. Organ wyjaśnił między innymi, że skarżący wezwał Radę do usunięcia naruszenia prawa pismem z dnia 11 stycznia 2012 r., a na wezwanie to organ udzielił odpowiedzi pismem z dnia 14 marca 2012 r., która została doręczona skarżącemu "po upływie 60-dniowego terminu określonego w art. 53 § 2 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r., Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz.U. z 2012 r., Poz. 270 t.j., zwana dalej jako "p.p.s.a."). Powołując się na wykładnię powyższego przepisu organ stwierdził, że "obowiązkiem skarżącego było wniesienie skargi przed upływem 60-dniowego terminu od dnia wniesienia wezwania do usunięcia naruszenia prawa", czego skarżący w terminie nie uczynił, dlatego skarga powinna zostać odrzucona.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00