Orzeczenie
Wyrok NSA z dnia 18 października 2012 r., sygn. II OSK 1127/11
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Jerzy Bujko Sędziowie NSA Arkadiusz Despot-Mładanowicz del. NSA Jerzy Krupiński (spr.) Protokolant Agnieszka Kuberska po rozpoznaniu w dniu 18 października 2012r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej sprawy ze skargi kasacyjnej [...] Sp. j. z siedzibą w S. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu z dnia 19 stycznia 2011 r. sygn. akt IV SA/Po 814/10 w sprawie ze skargi [...] Sp. j. z siedzibą w S. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu z dnia [...] lipca 2010 r. nr [...] w przedmiocie środowiskowych uwarunkowań zgody na realizację przedsięwzięcia oddala skargę kasacyjną.
Uzasadnienie
Wyrokiem z dnia 19 stycznia 2011 r., sygn. akt IV SA/Po 814/10, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w sprawie skargi [...] Sp. j. w S. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu z dnia [...] lipca 2010 r., nr [...], w przedmiocie środowiskowych uwarunkowań zgody na realizację przedsięwzięcia, oddalił skargę.
Wyrok wydany został w następujących okolicznościach faktycznych i prawnych sprawy:
Decyzją z dnia [...] września 2009 r., nr [...], Prezydent Miasta Poznania, po rozpatrzeniu wniosku M.K., prowadzącej działalność gospodarczą pod nazwą K. Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe w Poznaniu, określił środowiskowe uwarunkowania dla realizacji planowanego przedsięwzięcia polegającego na prowadzeniu działalności gospodarczej w zakresie zbierania odpadów w Poznaniu przy ul. ., na działce nr 1, ark. 11, obręb G. Rozstrzygnięcie wydane zostało na podstawie art. 46a ust. 7 pkt 4, art. 56 ust. 2, 3, 7 i art. 51 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. 2008 r. Nr 25, poz. 150 ze zm.), zwanej dalej Prawem ochrony środowiska, art. 153 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008 r. Nr 199, poz. 1227 ze zm.) i na podstawie art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2000 r. Nr 98, poz. 1071 ze zm.). W uzasadnieniu decyzji Prezydent wskazał, że zgodnie z zawartą we wniosku charakterystyką przedsięwzięcia, zostało ono wymienione w § 3 ust. 1 pkt 74 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004 r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych kryteriów związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięć do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko (Dz. U. 2004 r. Nr 257, poz. 2573 ze zm.), dalej zwanego rozporządzeniem z 2004 r., jako przedsięwzięcie, dla którego opracowanie raportu o oddziaływaniu na środowisko może być wymagane. Pismem z dnia [...] lutego 2008 r., nr [...], Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny (PPIS) w Poznaniu wydał opinię o odstąpieniu od konieczności sporządzenia raportu o oddziaływaniu spornego przedsięwzięcia na środowisko, stwierdzając, że przyjmowane odpady gromadzone będą selektywnie, w specjalistycznych pojemnikach (kontenerach), w wyznaczonych miejscach na placu i w magazynie. Odpady metali w sporadycznych przypadkach (raz na tydzień) poddawane będą cięciu za pomocą piły mechanicznej do cięcia złomu, pozostałe odpady bezpośrednio po przyjęciu od dostawców będą gromadzone i w takiej formie przekazywane odbiorcy. Na podstawie przedstawionych materiałów organ uznał, że w promieniu zasięgu oddziaływania hałasu o wartościach 45dB do 55dB nie występują kategorie terenów o wymaganych dopuszczalnych poziomach hałasu. W piśmie z dnia [...] maja 2008 r., nr [...], organ po ponownym przeanalizowaniu planowanego przedsięwzięcia podtrzymał powyższą opinię stwierdzając, że odstąpienie od sporządzenia raportu wynika z usytuowania inwestycji na terenach przemysłowo-magazynowych, a nadto zapewnione zostaną wymagane standardy akustyczne na terenach chronionych, zaś emisja zanieczyszczeń do atmosfery zamknie się w granicach działki Inwestora. Nadto zapewnione będzie selektywne gromadzenie odpadów w odpowiednich, zabezpieczonych kontenerach wraz z ich odbiorem przez koncesjonowane firmy.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right