Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 3 października 2012 r., sygn. II FSK 394/11

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Jacek Brolik, Sędziowie NSA Jan Rudowski (sprawozdawca), NSA Jan Grzęda, Protokolant Janusz Bielski, po rozpoznaniu w dniu 3 października 2012 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej Przedsiębiorstwa [...] "D." S.A. z siedzibą w W. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu z dnia 14 października 2010 r. sygn. akt I SA/Wr 431/10 w sprawie ze skargi Przedsiębiorstwa [...] "D." S.A. z siedzibą w W. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej w W. z dnia 8 lutego 2010 r. nr [...] w przedmiocie rozłożenie na raty zaległości podatkowych 1) oddala skargę kasacyjną, 2) zasądza od Przedsiębiorstwa [...] "D." S.A. z siedzibą w W. na rzecz Dyrektora Izby Skarbowej w W. kwotę 180 (sto osiemdziesiąt) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Zaskarżonym wyrokiem z dnia 14 października 2010 r. Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu oddalił skargę Przedsiębiorstwa Produkcyjno - Handlowego D. S.A. w W. (dalej: Spółka) na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej w W. z dnia 8 lutego 2010 r. w przedmiocie odmowy rozłożenia na raty zaległości w podatku od towarów i usług.

Rozstrzygnięcie zapadło w następującym stanie faktycznym. Pismem z dnia 28 sierpnia 2009 r. Spółka zwróciła się z wnioskiem o rozłożenie na 18 rat zaległości w podatku od towarów i usług za lipiec, wrzesień, październik, listopad i grudzień 1998 r. oraz styczeń, luty, marzec kwiecień, czerwiec, lipiec, sierpień oraz listopad 1999 r. wraz z odsetkami za zwłokę. W uzasadnieniu powołano się na ważny interes podatnika oraz interes publiczny. Wskazano, że jednorazowa zapłata wszystkich objętych wnioskiem zaległości podatkowych nie jest możliwa ze względu na brak aktywów. Zwrócono także uwagę, że działalność Spółki nadal nie jest rentowna, ale od początku 2006 r. widoczne są pierwsze efekty wdrożonych zmian mających na celu poprawę wyników finansowych oraz bieżącej płynności. Spółka wskazała również, że warunkiem do zrealizowania zaplanowanych działań, które mają poprawić sytuację finansową spółki jest posiadanie statusu podmiotu niezalegającego z zapłatą zobowiązań podatkowych. Wnioskodawca wskazał także, że interesem publicznym występującym w jego sprawie jest fakt zatrudniania według stanu na dzień 30 czerwca 2009 r. 26 osób na podstawie umowy o pracę oraz 13 osób na podstawie umowy zlecenia. Z tych powodów Spółka wniosła o udzielenie ulgi na postawie art. 67a § 1 pkt 1 w związku z art. 67b § 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 1997 r. Nr 137, poz. 926 ze zm.) tj. o udzielenie ulgi nie stanowiącej pomocy publicznej. Do wniosku dołączono również oświadczenie, że zgodnie z art. 110 ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2007 roku, poz. 155, poz. 1095 ze zm.), Spółka zalicza się do grupy średnich przedsiębiorstw i w latach 2005-2009 korzystała pomocy publicznej dla przedsiębiorców w wysokości nieprzekraczającej 100.000,00 EUR.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00