Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok NSA z dnia 14 września 2012 r., sygn. I FSK 1722/11

Skoro z opisu zdarzenia przyszłego przedstawionego we wniosku wynikało, że celem projektu jest wyłącznie promocja terenów inwestycyjnych, a dochód z ewentualnej sprzedaży czy dzierżawy tych terenów nie będzie wynikiem realizacji projektu, lecz wynikiem działalności M., to wbrew temu, co zarzuca się w skardze kasacyjnej, prawidłowo Sąd pierwszej instancji uznał, że trudno przy tak opisanym zdarzeniu przyszłym mówić o ścisłym związku wydatków określonych w projekcie z przyszłą sprzedażą opodatkowaną. Nie doszło więc do niewłaściwego zastosowania przez Sąd pierwszej instancji art. 86 ust. 1 u.p.t.u.

Teza od Redakcji

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Maria Dożynkiewicz (sprawozdawca), Sędzia NSA Sylwester Marciniak, Sędzia WSA del. Hieronim Sęk, Protokolant Katarzyna Nowik, po rozpoznaniu w dniu 14 września 2012 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej Ministra Finansów od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach z dnia 7 grudnia 2010 r. sygn. akt III SA/Gl 2081/10 w sprawie ze skargi P. T. na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia 7 maja 2010 r. nr ... w przedmiocie podatku od towarów i usług oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

1. Zaskarżonym wyrokiem z 7 grudnia 2010 r., sygn. akt III SA/Gl 2081/10 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w sprawie ze skargi Powiatu T. (dalej Powiat) na interpretację indywidualną Ministra Finansów z 7 maja 2010 r. nr ... w przedmiocie podatku od towarów i usług uchylił zaskarżoną interpretację indywidualną w części, w jakiej uznano stanowisko strony za nieprawidłowe, stwierdził, że w tej części nie podlega ona wykonaniu do czasu uprawomocnienia się wyroku i zasądził zwrot kosztów postępowania sądowego.

2. W uzasadnieniu Sąd ten wskazał, że we wniosku o udzielenie interpretacji podano, że w ramach projektu pod nazwą "I." planuje się przygotowanie i przeprowadzenie kompleksowej kampanii promującej ofertę inwestycyjną terenów objętych projektem, znajdujących się na terenie powiatu. Czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług składającym deklarację VAT-7 jest Starostwo Powiatowe. Powiat i Starostwo Powiatowe posługują się jednym numerem identyfikacji podatkowej. Towary i usługi nabyte w związku z projektem nie będą związane z wykonywaniem przez Starostwo Powiatowe czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. Planowany do realizacji projekt związany będzie z wykonywaniem zadań własnych Powiatu w zakresie promocji inwestycyjnej. Pozwoli on na realizację zadań: public relations i media relations wspierające etapy kampanii reklamowej, przygotowanie precyzyjnej oferty inwestycyjnej, stworzenie strony WWW, prezentacje multimedialne, opracowanie ogólnopolskiej kampanii reklamowej, uczestnictwo w krajowych i zagranicznych targach. Powiat zadał pytanie, czy jako beneficjent Funduszy Europejskich ma prawo do odliczenia podatku VAT w całości lub części w ramach poniesionych wydatków na realizację projektów związanych z promocją inwestycyjną, promocją turystyki i rozbudową infrastruktury kultury. Zdaniem powiatu dostawy towarów i usług nie są związane z działalnością opodatkowaną i w związku z art. 86 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. nr 54, poz. 535 ze zm., dalej u.p.t.u.) Powiat jako płatnik podatku od towarów i usług nie ma możliwości odliczenia podatku w całości lub w części w ramach poniesionych wydatków.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00