Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 27 października 2011 r., sygn. II OSK 1679/11

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Wojciech Mazur Sędziowie sędzia NSA Anna Łuczaj /spr./ sędzia NSA Jerzy Bujko Protokolant Marcin Sikorski po rozpoznaniu w dniu 27 października 2011 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej sprawy ze skargi kasacyjnej M. M. i Z. S. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku z dnia [...] marca 2011 r. sygn. akt II SA/Gd 743/10 w sprawie ze skargi M. M. i Z. S. na uchwałę Rady Miejskiej w K. z dnia [...] marca 2010 r. nr [...] w przedmiocie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego 1. uchyla zaskarżony wyrok i przekazuje sprawę do ponownego rozpoznania Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu w Gdańsku, 2. zasądza od Miasta K. na rzecz M. M. i Z. S. kwotę 550 (pięćset pięćdziesiąt) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego

Uzasadnienie

Wyrokiem z dnia 17 marca 2011 r., sygn. akt II SA/Gd 743/10, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku oddalił skargę Małgorzaty M. i Zbigniewa S. na uchwałę Rady Miejskiej w Kościerzynie z dnia [...] marca 2010 r., nr [...] w przedmiocie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.

Zaskarżony wyrok został wydany w następujących okolicznościach faktycznych i prawnych.

W dniu [...] marca 2010 r., Nr [...], Rada Miasta K. podjęła uchwałę w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru położonego w północnej części miasta pomiędzy ulicą D., trakcją kolejową a północną granicą miasta K. W rozdziale I § 5 ust. 10 pkt 1 i 2 powyższej uchwały ustalono symbolikę dla systemu komunikacji, w tym dla terenów dróg publicznych, drogę klasy "G" główna (ul. D.) wraz z węzłem drogowym oznaczając symbolem KD.G, drogę klasy "L" lokalna oznaczając symbolem KD.L, drogę klasy "D" dojazdowa oznaczając symbolem KD.D, a tereny dróg wewnętrznych, w tym dojazdy, ciągi pieszo-jezdne oznaczając symbolem KDW. W rozdziale 2 § 13 ust. 1 uchwały ustalono, że układ dróg publicznych na wskazanym terenie tworzą droga publiczna o znaczeniu ponadlokalnym, tj. ul. D., drogi publiczne o znaczeniu lokalnym, a w tym m.in. drogi dojazdowe klasy "D" oznaczone na rysunku planu jako 04.KD.D, 05.KD.D, 06.KD.D, 07.KD.D, 08.KD.D, 09.KD.D. W ust. 2 wskazano, że wewnętrzny układ drogowy tworzą dojazdy i ciągi pieszo - jezdne odpowiednio oznaczone na rysunku planu, m.in. ciąg oznaczony na rysunku planu jako 13/1.1.KDW. W rozdziale 3 zatytułowanym "Ustalenia szczegółowe dla terenów elementarnych" w § 27 poczyniono ustalenia szczegółowe dla terenu 13.MN., m.in. w zakresie ustaleń dotyczących obsługi komunikacyjnej. Przewidziano, że obsługa komunikacyjna wskazanej jednostki następuje z dróg 07.KD.D., 08.KD.D, 09.KD.D, i dojazdu 13/1.1.KDW. W § 29 pkt 10 ustalono, że jednostka planistyczna oznaczona symbolem 15.MN. będzie obsługiwana komunikacyjnie z dróg 07.KD.D, 08.KD.D, 09.KD.D. Obowiązuje organizacja przebiegu orientacyjnego ciągu pieszego oznaczonego na rysunku planu realizowanego jako cel publiczny.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00