Orzeczenie
Wyrok NSA z dnia 12 października 2011 r., sygn. I OSK 510/11
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Małgorzata Jaśkowska (spr.) Sędziowie NSA Joanna Banasiewicz (vs.) NSA Arkadiusz Despot- Mładanowicz Protokolant specjalista Edyta Pawlak po rozpoznaniu w dniu 12 października 2011 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej Spółki A od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie z dnia 16 listopada 2010 r. sygn. akt III SA/Lu 241/10 w sprawie ze skargi Spółki A na decyzję Okręgowego Inspektora Pracy w Lublinie z dnia [...] kwietnia 2010 r. nr [...] w przedmiocie nakazu umieszczenia pracownika w ewidencji pracowników wykonujących pracę w szczególnych warunkach lub o szczególnym charakterze oddala skargę kasacyjną.
Uzasadnienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie wyrokiem z dnia 16 listopada 2010 r., sygn. akt III SA/Lu 241/10, oddalił skargę Spółki A na decyzję Okręgowego Inspektora Pracy w Lublinie z dnia [...] kwietnia 2010 r., nr [...] w przedmiocie nakazu umieszczenia pracownika w ewidencji pracowników wykonujących pracę w szczególnych warunkach lub o szczególnym charakterze.
Wyrok został wydany w następujących okolicznościach sprawy:
Okręgowy Inspektor Pracy w Lublinie decyzją z dnia [...] kwietnia 2010 r., znak: [...], po rozpatrzeniu odwołania Spółki A, utrzymał w mocy nakaz Inspektora Pracy z dnia [...] marca 2010r., nr rej. [...], w sprawie umieszczenia pracownika I. K. w ewidencji pracowników wykonujących pracę w szczególnych warunkach lub o szczególnym charakterze.
W uzasadnieniu organ podał, że w związku z kontrolą przeprowadzoną w Spółce A inspektor pracy skierował do pracodawcy nakaz z dnia [...] marca 2010 r. w sprawie umieszczenia w ewidencji pracowników wykonujących pracę w szczególnych warunkach lub o szczególnym charakterze, nazwiska pracownika I. K. zatrudnionego w ramach umowy o pracę na czas nieokreślony na stanowisku mechanika lotniczego. Pracownik ma uprawnienia do poświadczania obsługi statków powietrznych. Z dodatkowych ustaleń wynika, że mechanik lotniczy wykonuje prace związane z naziemnym przygotowaniem statków powietrznych do lotu i prace te wykonuje zarówno w budynku, jak i na płycie lotniska. Prace mechaników na lotnisku, w tym związane z bezpośrednią obsługą potwierdzającą bezpieczeństwo śmigłowców należą do ich podstawowych obowiązków. Praca na płycie lotniska odbywa się w ramach codziennych zadań i często jest związana z poświadczaniem przygotowania śmigłowców do eksploatacji.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right